fredag 3 juli 2009

Ofattbart är bara förnamnet

Det är mycket här i livet jag inte begriper.

Jag kan till exempel inte fatta hur en fjärrkontroll fungerar. Jag vet att det handlar om radiovågor och grejer, men tänk på det - är det inte sjukt att man kan trycka på en mackapär och så händer det något på ett annat ställe?

Jag kan heller inte förstå att vattnet i toastolen snurrar medurs när man är på det norra halvklotet, men moturs när man är på det södra. Eller är det tvärtom? Skitskumt är det hur som helst.

Sen kan jag inte heller förstå att Michael Owen, den vandrande skadejournalen, just nu är på Carrington (Man Utd:s träningsanläggning) för att skriva kontrakt. Har Sir Alex tappat det fullständigt? Jag undrar hur läkaren som ska undersöka Owen rapporterar...? "Jo, han har ju gjort åttiotre knäoperationer, har konstant ont någonstans, och kan i princip falla i bitar när som helst, men det här blir nog bra".

Men man kan ju förstås se på det så här också: Om Michael Owen gör tio-femton matcher i ligan och ett par mål, så har han gjort sin bästa säsong på fem år.

13 kommentarer:

Kriss sa...

Ok att han är den ständigt skadade och inte gjort en själ glad sedan han kom tillbaka till England. Men att han går från Liverpool (klubben som fostrat honom) till Man utd är väl det största frågetecknet i detta. Ingen spelare med hjärtat på rätt plats gör väl så? De är ju ändå största rivaler.

Klart man kan förstå Owen att han väljer glamour i Man Utd i stället för Kämpajärnetförattöverlevafotboll i Hull, men det är ju ändå fel om man ser på saken med poolögon.

Anonym sa...

Ledsen, men det där med toalettstolarna är bara en myt. Corioliskraften funkar inte på så liten skala.
Att Owen drabbades av en förbannelse när han lämnade Liverpool är däremot helt sant! Så går det.

Nickelit sa...

Michael Owen spelade 28 ligamatcher ifjol och gjorde 8 mål. Året innan spelade han 29 och gjorde 11 mål. Så att påstå att det vore hans bästa säsong på fem år om han spelar 10-15 matcher och gör ett par mål är direkt felaktigt.

Unknown sa...

Ska vi slå vad Jonas att Owen (om han nu kommer) kommer göra fler mål än Torres nästa säsong?

max sa...

Usch.

Min liverpool tröja med Owens namn på ryggen ligger löst till för en omgång med sax, bensin och eld.

bLyGE_kEntA sa...

Helt lysande värvning. Owen kommer gratis och med bra medspelare lär han iaf toppa Tevez 5 ligamål! Även om Tevez garanterat spelade dubbelt så mycket.

Jonas Dahlquist sa...

Nickejjj - det var inget försök till en exakt statistisk jämförelse, det var en retorisk överdrift för att sätta vad som bör vara måttstocken för vad som är "bra" respektive "dåligt" i Owens fall. Gör han 15 matcher och ett par mål i Manchester Utd så har han gjort det bra.

Henrik sa...

Och nu är han klar. Tror och hoppas att han kommer att bli en värdefull rotationsspelare, här kommer han ju inte behöva spela varje match. Som Man Utd supporter är jag försiktigt possitiv till denna affären.

Unknown sa...

D: Det är inte alls en myt. Har själv spenderat mycket tid i Australien där jag kan bekräfta att det spolas åt andra hållet än här i Sverige.

Holmgren sa...

Gernas//

Fler mål en Torres? Hahaha. Den var bra. Jag tar det vadet. Jag sätter mina inre organ, min lägenhet, min flickvän och en miljon svenska kronor. Du behöver bara sätta ett sexpack folbira. Då tycker jag inte att jag gett dig så dåliga "odds". Även om jag faktiskt inte skulle ta vadet ändå, ifall jag vore dig. Det är fortfarande slöseri med de 60 pengar som ett sexpack kostar.

Det är för övrigt helt makalöst komiskt att så många Unitedfans vill få Owen till en briljant värvning. Han ryktades till OT för ett par månader sedan. Då skrattade Unitedfansen åt det hela, de hånade Owen, kallade honom föredetting och avfärdade allt som ett dåligt skämt. Nu är övergången klar - Då är han mer eller mindre en drömvärvning.
Går det att vända kappan efter vinden på ett tydligare och mer löjeväckande sätt?

DeeFoxy sa...

Det är uppenbart att Sir Alex gör detta som ett slag mot Liverpool som klubb. På samma gång får han dessutom en "gratis" och mycket farlig spelare till sitt förfogande. Men tänk efter; Sir Alex är garanterat cynisk, machiavellisk, sur och hård nog för att på detta vis slå ett under-bältetslag på största konkurrenten.

bLyGE_kEntA sa...

Holmgren: Owen är en briljant värvning. Avundsjuk eller?

Holmgren sa...

BlygeKenta//
Nej. Jag skrattar åt Unitedfans som på riktigt påstår att värvningen är briljant. Skrattrentande och definitionen på att vända kappan efter vinden;

http://holmgren.blogg.se/