fredag 22 maj 2009

Tränarintervju, del 5

Ni ska inte tro att Praktikant-Leo ligger på latsidan bara för att det är en klämdag idag. Alldeles nyss fick han en guldtränare på tråden, och då blir det givetvis dags att se vad Mr. Bergstrand har att förmedla om engelsk fotboll.

Vilken europeisk liga följer du mest?
- Den engelska och den spanska ligan kollar jag mest på. Det är ligorna med tempostarkast fotboll.

Vad är det för skillnad på Premier League och La Liga?
- I England är det tydligare skillnad på lagen från toppen och lagen på den undre halvan. Sen är ju engelska ligan mer fysisk också.

Har du varit i England och kollat på Premier League?
- Ja, flera gånger. Jag gillade speciellt Upton Park där jag fick se West Ham visa upp sig. Det var en intressant upplevelse.

Vilka lag kollar du mest på när du får chansen?
- Topplagen och de som spelar i Champions League. Det är de lagen som leder utvecklingen, ligger längst fram och ständigt ökar fotbollens vetenskap. De bästa lagen är också de som är mest intressanta att kolla på.

Vilket är ditt favoritlag?
- När jag var yngre höll jag på Leeds. Det går tyvärr inte så bra för dem. Egentligen kan jag inte säga att jag följer dem längre.

Vem var din favoritspelare?
- Billy Bremner och Allan Clarke är två Leeds-legendarer som jag kommer väl ihåg.

Vad har du för relation till Tipsextra?
- Då var det så lite fotboll på tv så man kollade ju ganska mycket på Tipsextra. Minnena säger mer än vad nuet gör.

Inga kommentarer: