måndag 25 maj 2009

Hur man får en X2000-resa att gå

Anlände nyss till Göteborg, jag tog mig hit med hjälp av tåg, och såg till min glädje att Arne Hegerfors skulle med samma tåg. Vi bytte lite platser och hamnade till slut bredvid varandra, och efter att ha avhandlat Expressens fantastiska bevakning av Wanja Lundby-Wedin inatt så tänkte jag att det var dags för underhållning.

Jag frågade Arne hur det var på Tipsextrasändningarna i början, och det är som att trycka på Play på en maskin som ger TV-historia, fotbollshistoria och otroligt många roliga och osannolika storys om klassiska namn. Jag har kört bil med Arne som passagerare massor av gånger (han har inget körkort), och det är bara att konstatera att han är det bästa resesällskap som finns. Man hade kunnat fylla en bok med de historierna han drog idag. Lägger man ihop alla berättelser han har kommit med under de år vi jobbat, och rest, ihop så kan man fylla tio böcker. Eller ett halvt bibliotek.

En perfekt uppladdning för IFK-MFF, om ni frågar mig!

2 kommentarer:

ÖISKim sa...

Kan se det framför mig...

- Arne hur var det egentligen på tipsextra sändningarna under 70-talet?

- Men Jonas, jag har ju redan berättat allt för dig säkert tusen gånger!

- Men Arne jag har glömt av!

- Nåväl...

Jonas Dahlquist sa...

Nej då - man betar av ett ämne i taget. Fotbolls-VM, fotbolls-EM, vinter-OS, sommar-OS, Kryzz, Tipsextra, ATP-touren, Oldsberghistorier, o.s.v.

Det räcker till minst 30-40 långresor till, gissar jag.