fredag 15 maj 2009

Avgörandets tid är här

Till att börja med tänker jag skriva mycket kort om två gamla landslagsspelare:

1. Klas Ingesson - en hjälte. Hoppas att du fixar det.
2. Den ännu icke namngivne f.d. landslagsmannen/fotbollsproffset som åkt dit med knark i ett par byxor som han "lånat av en kompis" - jag gissade rätt på vem det var direkt.

Nåväl, nu till det jag tänkte skriva egentligen. Jag tror att jag har varit inne på det här med när en säsong är som roligast förut - men jag måste skriva om det igen. Jag älskar ju ovissheten inför en säsong eller ett stort mästerskap. Man har allt det härliga framför sig, och man kan sitta med en massa teorier och tankar om vem som ska skrälla, vem som ska få sitt genombrott, vem som blir fiaskovärvning o.s.v. När man nu sitter med ett nästan komplett facit över Premier League-säsongen 2008-09 så finns det ingen spänning kvar, bara en massa fakta.

Jag överdriver inte nu, men jag har redan börjat fundera på nästa säsong. Den känns härligt oviss och intressant.

Okej, det är givetvis spännande att se vilka som åker ur, men allt annat är mer eller mindre redan avgjort och det är nästan precis enligt det väntade manuset. Manchester Utd tar ligan som vanligt. Chelsea, Liverpool och Arsenal tar de andra CL-platserna (som vanligt). Everton och Aston Villa (som vanligt) spelar i nybildade "Europa League" till nästa säsong och får sällskap av något Londonlag. Två av tre nykomlingar fightas i botten (som vanligt).

Ni ser - nästa säsong är redan mycket roligare än den här säsongen! Då kan ju Sheffield Utd vara med...

3 kommentarer:

J sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
J sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Wesslan sa...

Glory Glory Man Utd!!! Tack för en grym blogg! Ja, det är jäkligt förutsägbart med ligan, men så är det ju i de flesta ligor. Klart att det är charmigt att MFF kan vinna allsvenskan ett år och sluta 8:a nästa år (så jämnt är det) men man kan ju inte ta en sådan liga på allvar! Därför älskar svensken sin engelska liga!