tisdag 12 maj 2009

25:e maj

Gårdagen var relativt fullspäckad med fotboll och jobb, kan man säga. Först var jag på Fan TV och spelade in ett nytt avsnitt av EuroTalk med David Fjäll och Marcus Birro, det är alltid skojigt och den här gången hade Fjäll enorma problem att få tyst på både mig och Birro. Vi kunde ha suttit där fortfarande och småpratat om det inte vore för att det faktiskt fanns en programtid att följa.

Efter den inspelningen stack jag till Bromma för att hämta upp Fjellström från flyget, och sen var det ett par timmar i bil till Örebro. Grymt bra mat till TV-personalen och vänligt bemötande i allmänhet gör att man sätter ÖSK rätt högt på en "trivsellista", om det inte vore för att det alltid är så förbannat kallt när jag är där. Jag höll på att frysa ihjäl när jag gjorde slutintervjuerna igår, och tydligen var min näsa rödare än Sir Alex Fergusons i slutet av programmet.

ÖSK var hur som helst numret större än Hammarby, och jag B-E-G-R-I-P-E-R inte att Hammarbys VD Michael Andersson fortsätter att säga att målsättningen är en topp 4-placering. Det är som om Kalmar FF skulle ha som uttalad målsättning att vinna Champions League. Ungefär lika troligt, åtminstone.

Nästan samtidigt spelade Newcastle mot Middlesbrough i fotbollshistoriens första "niopoängsmatch". Så viktig var den. Nu räknar jag nästan helt bort Middlesbrough, medan Newcastle har skaffat sig ett övertag på Hull. Undrar hur glad Alan Shearer var efter matchen? Och hur såg Obafemi Martins ut i sin nya frisyr?

Till sist måste jag ju skriva om den största matchen igår - den mellan Sheffield Utd och Preston i The Championships Play Off-semifinal. Blades vann med 1-0 efter mål av Greg Halford, och nu blir det final på Wembley måndagen den 25:e maj mot antingen Reading eller Burnley. Burnley vann den första matchen med 1-0, men Reading är tillräckligt starka för att kunna vända på det i returen ikväll. Om jag får föredra en motståndare i finalen blir det Burnley. Nu ska jag bara lista ut hur jag ska få Canal+ att skicka mig till finalmatchen.

3 kommentarer:

loontoon sa...

Behrn arena i all ära, men nog skulle du väl hellre varit på SJP igår kväll? Det var en sån där magisk kväll som tyvärr inte utspelar sig lika ofta som under KK's och SBR's tid, men som när det väl händer får en att vilja skrika, sjunga och skratta på samma gång. Har hört även från icke-skator att det de såg igår kväll nog var bland det häftigaste i publikväg som skett denna säsong.

Jonas Dahlquist sa...

Vad tror du själv...?

Baloo sa...

Om jag var en sådär halvbra men lite missnöjd spelare i säg... Middlesborough. Är det då egentligen inte bättre för mig då att klubben åker ur. Så att min klausul om att jag får gå för en fast summa om klubben blir degraderad blir aktivierad. Jag menar om jag nu är halvbra, så kommer klubbar som kommit upp eller klarat sig kvar vara intresserad av att ha mig i sitt lag och jag får chansen att förhandla kring ett nytt kontrakt, högre lön och sign-on bonus... Och om det nu är så hur mycket påverkar detta mitt spel med ett par matcher kvar.
Sen kan du tänka igenom hela senariot en gång till, fast tänk denna gång utfrån att du har ett ego i stil med Ronaldos...