torsdag 2 april 2009

TTIAO - IIN

Jag vet inte om ni minns det, men inför den här säsongen så startade jag en liga i Fantasy Premier League som fick namnet "TTIAO - IIN" (den här bloggens initialer). Jag var ganska övertygad om att jag skulle vinna, men mina tre pappalediga månader utan någon närmare kontakt med datorn har gjort att jag har hamnat hopplöst efter. Nu har jag ett lag med Gerrard, Lampard, Lescott, Rio Ferdinand och John Terry - men det vill sig fan ändå inte. Jag ligger på 170:e plats av 329 deltagare - ganska så exakt i mitten, alltså. Mitt mål är att komma upp över 100:e plats innan säsongen är över. Min kompis Robban ligger nia, vilket är imponerande eftersom han inte kan ett skit om fotboll.

Jesper Edlunds lag "El Nino's" leder ligan på fantastiska 1649 poäng, 383 pinnar mer än vad jag har skrapat ihop. Sist av alla är Daniel Stridfelds lag "Herden" som bara har 878 poäng. Han måste ha satsat stenhårt på West Bromwichförsvarare.

Jag ska hitta på ett lämpligt pris till vinnaren så småningom.

8 kommentarer:

Anonym sa...

eehh... var inte priset ett studiebesök på canal+?

Fan vi som sett fram emot när Marcus Blomlöf ska dit och sno lite dekor vi kan montera upp i vardagsrummet :)

Jonas Dahlquist sa...

Studiobesök? Har jag skrivit det eller är det något som folk har hittat på i kommentatorsfälten? För er som inte vet det görs sändningarna i en källare vid Frihamnen i Stockholm. Lika mycket glamour där som på kontoret i "The Office", ungefär.

Anonym sa...

Visst var det du som sa det? Möjligen att du bara spånade om det men jag är nästan säker.

Det skulle vara under sändning så man får stå i kulissen och titta på som jag minns det.

Annars är någon form av memorablia från studion ett förslag, skulle vara stort att ha typ Jens Fjellströms kaffekopp... haha fy fan vad illa ute man är...

Anonym sa...

Tack för nätets bästa blogg förresten :)

Jonas Dahlquist sa...

Fjellström dricker inte gärna kaffe. Du skulle kunna få en gammal snusdosa jag har använt, däremot. Är det OK?

Jonas Dahlquist sa...

Fan, nu upptäckte jag att jag HAR skrivit att man kan få vinna ett studiebesök på en sändning. Jag hade tydligen skrivit det i ligans forum. Otroligt förvirrat gjort av mig. Nåväl, jag får ju stå för det jag har sagt. Men det är JAG som väljer vilken sändning det blir...

Anonym sa...

Du ser... Jag har järnkoll inte bara på Spurs utan även på dig :)

Skit samma vilken sändning det blir.

Anonym sa...

... och dina förbrukningsvaror duger inte tyvärr Jonas, riktigt så cool är du inte