torsdag 23 april 2009

Simply The Best

Nu har jag börjat lära mig texten till "Simply The Best" av Tina Turner, låten jag lovade sjunga om Manchester Utd skulle lyckas vinna ligan återigen. Jag och foto-Jocke ska till England i augusti, så det blir väl videoinspelning då... Jag trodde verkligen inte att de skulle klara av det. Jag trodde att hungern skulle försvinna en aning efter att ha vunnit både Premier League och Champions League förra säsongen. Jag trodde att spelare som Giggs och Scholes ålder till slut skulle innebära slutet för deras lysande spelarkarriärer. Jag trodde att det skulle bli för många bra anfallare som slogs om platserna i anfallet (men Tevez och Berbatov har gjort det ganska så lätt för Sir Alex att välja på sistone). Jag trodde att Man Utd skulle få ett mellanår, helt enkelt.

Jag trodde fel.

Igår gjorde Rooney mål efter 8 1/2 minut, och sen gjorde Carrick mål med 8 1/2 minut kvar av ordinarie tid. Det räckte gott mot Portsmouth det. Samtidigt fick Everton 0-0 på Stamford Bridge, och därmed är allt hopp om en ligatitel ute för Chelsea. Guus Hiddink har dock gjort det väldigt, väldigt bra sen han tog över - och Chelsea hade nog haft några pinnar till om han hade varit manager hela säsongen.

En helt annan sak: Omröstningen här på sidan som gällde vilka ni tror på som slutliga vinnare i Champions League är avgjord. Barcelona är de största favoriterna, knappt före Man Utd och Arsenal. Chelsea verkar helt uträknade. Igår såg jag Barcelona-Sevilla, och jag sällar mig härmed till de som tror på Barca! Det var en fotbollsuppvisning utan dess like. Andres Iniesta var helt makalös, Xavi lika bra som vanligt, Eto'o gjorde sitt obligatoriska mål och Messi... ja, Messi satt på bänken och vilade upp sig. Det där blir nåt för Hiddink och kompani att bita i.

5 kommentarer:

Douchebag sa...

Jag, som du, trodde inte heller att United skulle kunna vinna ligan för tredje året i rad.

Jag, som du, ser ut att ha haft fel.

Jag tycker iaf att det är jävligt skönt att du står för ditt löfte om att sjunga utan för OT. Jag ser mycket fram emot det videoklippet.

Sen tror jag att Chelsea kan vara grymt underskattat i Champions League i år. Men att Barca är glödheta nu råder det ju ingen tvekan om...

bLyGE_kEntA sa...

Ska man vara ärlig så har varken United eller Chelsea kommit upp i normal nivå i årets ligaspel, kanske därför Liverpool hängt med så länge. I övrigt är Chelsea grymt underskattade, ska bli intressant att se dem mot Barcelona.

Kriss sa...

Känns som att denna säsong har varit en medelsäsong för de flesta lagen, är väl bara Liverpool och Fullham som överpresterat i ligaspelet. Man Utd har varit mest stabila med sina oändliga 1-0 resultat, matcher som man vunnit för att de brytit ner motståndet till ett trubbigt anfallsspel och därför kunnat vinna komfortabelt. Även om Liverpool överpresterat så har även de gjort några riktiga bottennapp med sina oändliga kryssmatcher och chockförlusten mot Boro.

Tror att nästa säsong blir en "walk in the park" seger för Man Utd, känns som att de får behålla många av sina spelare, plus att ungdomarna blommar ut. Chelsea osäkert, beror på vilka som stannar och vem som tränar. Arsenal kommer inte göra två dåliga säsonger irad, blir nog största ligakonkurrenten till United. Liverpool kommer få baksmälla av att man var nära att vinna iår och kommer kämpa om fjärdeplatsen, tyvärr.

loontoon sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
loontoon sa...

Arsenal kommer sin vana trogen göra ett generationsskifte på ett flertal positioner där spelarna blivit så gamla att de kommit ur målbrottet. Liverpool kommer ännu en gång försöka hitta en vänsterytter, men troligen misslyckas, och är helt beroende av att Torres håller sig hel (samt Gerrard förstås, men det är ju underförstått). Chelsea blir ytterligare ett år äldre och Ballack kommer om möjligt se ännu mer oinspirerad ut på planen. Kan Essien spela hela säsongen samtidigt som Drogba prickar in 25-30 baljor kan de utmana Man U som även vid en Ronaldoförsäljning är (tråkigt) bra.

Värt att notera är att jag tror Newcastle kniper tredjeplatsen!

...i CC

(för övrigt störande att man inte kan redigera inlägg om man ser att man skrivit lite galet)