onsdag 22 april 2009

Goals guaranteed

Det var - som ni säkert märkte - en sjujävla match igår kväll. Liverpool gjorde fyra mål och Andrei Arshavin gjorde detsamma. Man kan använda vilka superlativ man vill för att beskriva den här matchen, det var otroligt underhållande.

Liverpools målskillnad på de åtta senaste matcherna i liga och cup är förbluffande 27-12. Ni kan nog med säkerhet kryssa i Hull-Liverpool på måltipset på lördag...

Lite trist att ligan nu är avgjord, för det känns som att det inte finns en snöbolls chans i helvetet att Man Utd tappar det här nu. Ikväll räknar jag med att Macheda kliver in och avgör matchen mot Pompey.

En hel del hade synpunkter på att Erik Edman var så "pro-Liverpool" som expert igår, men jag har alltid hävdat att det inte finns någon som är opartisk, hur mycket han eller hon än försöker. Därför är det bättre att man talar om vilka man håller på. I mitt fall är det ju Djurgården och Sheffield Utd. En gång i tiden följde jag Genoa i Serie A också, men jag kan inte säga att jag håller på dem eller ens kollar in dem lite extra längre. Jag tror även att Edman mest hoppades på Liverpool för att det skulle vara fortsatt spänning i ligan.

Stor cred till Arsenal som inte vek ner sig under matchen, som vissa spekulerade i att de skulle göra för att försvåra ligaprogrammet för Man Utd inför deras möte i CL-semin. Det kändes som att det fanns ett skrivet manus för hur matchen skulle se ut, och att det skulle sluta med Liverpoolseger - men uppenbarligen hann man inte trycka manuset med kyrilliska bokstäver. Arshavin var verkligen magnifikt klinisk i sina avslut, och han sket fullständigt i om han dödade spänningen i ligan eller ej.

6 kommentarer:

Christian sa...

Tyckte inte Erik Edman va pro-Liverpool, Liverpool va överlägset det bättre laget i matchen och som Edman sa, hade det funnits nån rättvisa hade ju också dom vunnit.

Kriss sa...

Kan inte annat än att hålla med om den underbara uppvisning som de båda lagen bjöd på igår. För mig som Liverpoolare var det en väldigt jobbig men rolig match, höll på att slå sönder saker när backlinjen hade lilla julafton och bjöd Arsenal på 3 mål (det fjärde var en textbook kontring). Sedan blir man ju väldigt stolt över grabbarna som verkligen visat att de aldrig någonsin ger upp, vad det än står. Synd bara på ligan, för nu om någonsin så är ju bordet dukat för festmåltid för "sör rudolph".

Burgus Las Vegas sa...

Erik Edman var ett skämt.
Ja Liverpool var det bättre laget. Men faktum är att man trodde Edman skulle börja gråta när Arsenal gjorde 3-4.

Behöver man bara ha spelat fotboll, för att få jobbet som expertkommentator?
Hur frustrerande är det inte för alla Arsenal fans att lyssna på Edmans hejaklacks fasoner. Han kunde lika gärna börjat skrika - Ge mig ett "L" mitt under sändningen.

Jag tycker den här matchen var värd mer än en vänsterback i Wigans reservlag som provar på ett nytt yrke.

t-bear sa...

Edman var helt galet pro-Liverpool! Riktigt pinsamt tycker jag. G. Hysén har dispens för sånt där men Edman gick fan långt över gränsen för hur en "expert" ska bete sig i sändning!

gooner sa...

Edman var pinsam.

Mats Svensson. sa...

Erik Edman var lite väl åt Liverpoolhållet faktiskt, det låter inte snyggt.

Snyggt var det däremot som du påpekade varenda gång Arshavin sköt. Jag skickade ett par påskliljor hem till honom som tack för titeln.