onsdag 8 april 2009

Märkligt

Arsenal klarade 1-1 borta mot Villarreal tack vare ett konstmål av Adebayor (framspelad av Fabregas, i vanlig ordning), och det känns som att det är fördel för The Gunners tack vare hemmaplan.

Man Utd släppte återigen in oväntat mycket mål och fick bara 2-2 hemma mot Porto, och då borde det ju vara fördel för portugiserna inför returen - eftersom de har samma förutsättningar som Arsenal i exemplet ovan. Men, och detta är ett stort "men", det är Man Utd vi pratar om, och på något sätt känns det alltid som att de har fördel inför returen. Oavsett hur det har gått i den första matchen...

Igår körde jag till Blekinge med familjen. 6 1/2 timme i en bil med en obstinat, skrikande ettåring är förmodligen det värsta man kan utsätta sin hjärna för.

8 kommentarer:

Douchebag sa...

Jonathan Evans verkar funka ihop med Ferdinand men inte med Vidic... Mycket märkligt.

Miserabel insats av väldigt många i Utd i går. Varför vågade ingen gå in och utmana i närkamper?

Har Fabregas blivit dubbelt så bra efter skadan? Karln verkar ju hur grym som helst.

bLyGE_kEntA sa...

Snarare tvärtom. Evans har fungerat bra med Vidic - liksom alla andra gjort i år medan han inte alls varit lika bra med Ferdinand. Men det handlar inte om det. Vi är för trötta, det finns ju egentligen inte en chans i helvetet att vi kan vinna allting. Jonas har dock rätt, det är inte på långa vägar slut det här, man vet aldrig med Manchester United. Men jag är personligen ganska säker på att vi inte orkar svara, mest pga defensiven där skadorna fortsätter att komma och det blir helt enkelt för tungt. Rooney och Fletcher är de enda som ser pigga ut, just för att de spelat mindre än andra.

Alex_Husby sa...

Hej jonas, först och främst vill jag tacka dig för en läsvärd blogg. För det andra vill jag gärna påpeka att jag hade svårt att hitta ett sätt att framföra en åsikt till dig då canal+ bloggen inte har kommentar- eller mailfunktion.

Ända sedan du la upp "samma-mamma" jämförelsen med Jens Fjällström (nu kommer jag inte ihåg med vem du jämförde honom med) har jag velat påpeka att Jensa är otroligt mycket mer lik amerikanska skådisen Aron Eckhardt. Detta borde du kolla upp så fort du får chansen för likheten är slående.

Såja, äntligen framfört, ha de gött Jonas.

Douchebag sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Nån som vet en bra site man kan se Champions League streamat ikväll?

t-bear sa...

http://www.justin.tv/directory/sports
brukar funka bra

Anonym sa...

Tack Torbjörn ;)

Anonym sa...

Om jag minns rätt har väl Jens och Aron redan jämförts i bloggen?