onsdag 29 april 2009

Fördel Chelsea, eller möjligen Barcelona, eller... ingen

0-0 på ett mäktigt Camp Nou mellan Barca och Chelsea igår, och matchen levde väl inte riktigt upp till de högt ställda förväntningarna. Man såg glimtar av hur sjukt bra passningsspel Barcelona har, och man såg en hel del av hur ramstarka Chelsea kan vara defensivt när de behöver det. 0-0 innebär att Barca har en liten fördel av att kunna spela 1-1, 2-2, 3-3 o.s.v. och ändå gå vidare, å andra sidan har ju Chelsea fördel av att avsluta hemma på The Bridge, så fördelarna eliminerar varandra på något sätt.

Jag blev mycket förvånad över att Hiddink bytte ut Frank Lampard igår. Jag hade nämligen inte sett Lampard på hela matchen, och i princip glömt att han var på planen. Michael Essien blir däremot alltmer en av mina favoritspelare i världen, han är grym på precis A-L-L-T.

Idag sitter jag hemma med en galen förkylning. Jag har helt tappat rösten och så kan jag inte svälja! En väldigt bisarr känsla. Jag har inte kunnat äta sen igår lunch. Bra kur för den ständiga tiokilos övervikt man lider av, men inte så kul ändå. Får hoppas att röstproblemen har löst sig till på lördag, annars blir mina statistikpunkter i programmet om möjligt ännu svårare att hänga med i...

1 kommentar:

Dennis sa...

Fördelen för Barcelona är väl möjligtvis att Chelsea knappast kan ställa spelarbussen i det egna straffområdet (eller hur det nu var Mourinho uttryckte det) på Stamford Bridge.