fredag 17 april 2009

2010 är redan här

Jag har aldrig begripit mig på hur man kan köpa en bil av 2010 års modell redan 2009. Jag har dessutom aldrig fattat hur en 23-åring kan vara U21-landslagsman, och sen jag blev pappa har jag blivit varse att en platsgaranti på dagis den 1:a april egentligen betyder mitten av maj, och det förstår jag inte heller.

Det jag vill komma till är att folk slarvar för mycket med klockslag, dagar, månader och till och med år.

Det är fortfarande sisådär 20% av säsongen 2008-09 kvar att spela, men redan nu har några av nästa säsongs matchtröjor dykt upp. Tobias Sjölander mailade en länk med lite bilder på tröjorna, och här har ni dem! Jag gissar att Manchester Utd:s nya tröja kommer att bli ett hett diskussionsämne...

De röda djävularna kör med retrostuket, och på hemmatröjan känns det väl OK. Särskilt i jämförelse med...

...bortastället. Vad fan är detta? Ett skämt, hoppas jag. Hur kommer Carlos Tevez att se ut i den här?

Lokalkonkurrenten Man City använder sig av en mer "vanligt" designad matchtröja 2009-10:

Inte den snyggaste tröjan i Premier League, men absolut inte den fulaste heller. Den hamnar någonstans i mitten, eller möjligen på platserna strax ovanför mitten - och på så sätt symboliserar den Manchester Citys fotbollslag på ett utmärkt sätt.

Arsenal fick nog av sitt katastrofala gulsvarta bortaställ efter en säsong och kör med klassiska Arsenalfärger i det nya:

Rent generellt föredrar jag när Arsenal kör med mörkblått och/eller grönt framför de gulsvarta varianterna.

Liverpool har haft ett omdiskuterat ljusgrått andraställ den här säsongen. I omröstningarna här på bloggen vann det både klassen "fulaste bortaställ" och "snyggaste bortaställ". Det nya är mer snyggt än fult, om ni frågar mig:

Jag måste säga att den här tröjan känns som en tänkbar storsäljare i Liverpools Superstore, och det är ju det allt går ut på nu för tiden.

Sist har vi Chelseas nya hemmatröja, men jag vete fan om det kan stämma att bilden föreställer just detta. Det ser så kackigt utfört ut att jag misstänker klass 6b i Mullsjöskolan för att ha skapat kreationen.

Undrar hur de tydligt markerade sömmarna (där musklerna sitter hårt deffade på en fotbollsspelare) kommer att sitta på en engelsk fotbollssupporterkropp?

9 kommentarer:

gooner sa...

Men va fan Jonte, Arsenal away är ju gula tröjor. Inget annat.

Jonas Dahlquist sa...

Ja, de brukar ha det. Men det är fan inte snyggt för det.

gooner sa...

Alan Sunderland Fa-Cup final 1979.
Det blir inte snyggare, tröjor inkluderat.

bLyGE_kEntA sa...

Uniteds tröjor kommer givetvis inte se ut så där. Det är en fejk, vilket jag antar att de andra tröjorna du lagt upp också är.

Jonas Dahlquist sa...

Jag hoppas också det, men tänk OM det är så... Arsenals, Man Citys och Liverpools lär ju se ut så. Chelseas är väl inte otänkbar, även om den är ful.

Man Utd:s två tröjor är hämtade från samma artikel som de övriga...

Unknown sa...

http://www.epltalk.com/new-arsenal-away-shirt-for-0910-season-revealed/5689

Det spekuleras i att den tröjan blir Gunners bortatröja och den gröna blir ett "tredjeställ", precis som förra säsongen (då den gula var bortatröja och den randiga fungerade som just ett tredjeställ).

Tycker personligen att den gröna är riktigt snygg jämfört med de nuvarande "kanariegula" och nog fan kommer de korta lirarna Cesc, Nasri och Arshavin passa fint i små tighta gröna tröjor!

P sa...

Haha, Mullsjöskolan!

Oooo to be aGooner sa...

Johan//Jag tycker den nuvarande är betydligt snyggare coh mer klassiskt Arsenal än den här gröna skiten.
Som tredje dräkt är den okej men inte mer.
Fast inget slår nog förra årets randiga tredje dräkt.
Synd att den användes så lite.

t-bear sa...

Klass 6b i nån skola i Bangladesh hade förmodligen gjort det bättre ;)