måndag 23 mars 2009

Utopimatch

En bra start på veckan - lugn och ro i hemmet och en nybryggd kopp kaffe i Boston Bruins-muggen som foto-Jocke köpte när han var på reportageresa i USA för någon månad sen. Vi köper kaffekoppar med klubbloggor lite då och då, det är ganska kul att ha. Den märkligaste jag har är också den från foto-Jocke, en ljusblå mugg med Sheriff Tiraspols klubbmärke på. Vad Jocke gjorde i den moldaviska utbrytarrepubliken Transnistrien begriper jag dock inte.

Nåväl, gårdagens fotbollstittande blev starten på en dröm - en utopi. Tänk er en match mellan Liverpool och Barcelona. Just nu. Idag. Det vore helt fantastiskt!

Liverpool har 13-1 på de tre senaste matcherna mot Real Madrid, Man Utd och Aston Villa.

Barcelona har 13-2 i sina tre senaste mot Lyon, Almeria och Malaga.

Liverpools resultatrad är förstås den mest imponerande av de två, men Barcas är inte precis fy skam den heller. En liten notis är att totalt sju av de 13 Liverpoolmålen har kommit på fasta situationer. Steven Gerrards sex mål på tre matcher får anses som ganska vasst också, även om fyra av dem är på straff.

Jag blir alldeles fnittrig när jag tänker på hur det skulle se ut mellan Barca och Liverpool. Det är möjligt att de två möts i semifinal i Champions League, men då måste de spöa Bayern München respektive Chelsea, och det är ju långt ifrån säkert att de gör det. Dessutom kan saker och ting ha förändrats till dess. Jag vill se den här matchen NU!

Inga kommentarer: