onsdag 18 mars 2009

Turistens klagan

Här i Sverige brukar vi förfasas över hur korkade amerikaner kan vara, när de inte har en aning om att Kanada är ett grannland o.s.v. När jag kollade Text-TV nu på kvällen hade de med några citat från Daily Telegraph som handlade om vad engelska turister hade framfört som klagomål till resebolagen. Exemplen var hårresande skojiga, tydligen finns det mindre allmänbildade personer även i England. Kolla på de här citaten.

* "Ingen hade talat om för oss att havet var fullt av fiskar. Barnen blev rädda."
* "Jag jämförde vår enrumslägenhet med våra vänners trerumslägenhet, och vår var betydligt mindre."
* "Vi köpte ett par Ray Ban-glasögon för fem Euro av en gatuförsäljare, bara för att senare upptäcka att de var kopior."
* "Vi var tvungna att köa utomhus - utan luftkonditionering."
* "Det är för många spanska människor. Receptionisten pratar spanska, och maten är spansk. För mycket utlänningar." (hämtat från en semesterort i... just det, Spanien)
* "På min semester i Goa upptäckte jag till min förfäran att nästan varenda restaurang serverade curry. Jag tycker inte alls om kryddstark mat."

Ibland tror jag att det inte finns något hopp över huvud taget för mänskligheten.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ett annat fantastiskt exempel på annorlunda klagomål med lite mer svensk anknytning är ju detta fantastiska par:
http://www.youtube.com/watch?v=4ay6yo7GyUk

Dom kan ju aldrig någonsin ha bott på hotell innan.

Henric sa...

Oh herregud... Man blir ju mörkrädd. Snacka om att hälla vatten på sin misanatropi-kvarn