torsdag 19 mars 2009

Mardrömsmånad för Martin

Sommaren 2007 tog Martin O'Neill över Aston Villa, och sen dess har han gjort dem till ett stabilt lag med europaambitioner. Om han skulle kunna slipa till formen i månaden mars skulle de nog ha gått ännu bättre, varken förra eller förrförra säsongen lyckades de vinna en enda match i mars månad - och samma sak är på väg att hända nu.

Så här ser O'Neills statistik ut:

Alla månader utom mars
94 Ligamatcher, 42 vinster, 31 oavgjorda, 21 förluster. Poängsnitt: 1,67

Mars månad
11 Ligamatcher, 0 segrar, 5 oavgjorda, 6 förluster. Poängsnitt: 0,45

Lustigt nog är Martin O'Neill född den 1:a mars 1952.

Det kanske kan vara något att tänka på om ni ska tippa deras match på söndag, då de åker till Anfield. Något säger mig att mars kommer att fortsätta vara ett svart hål i vinstkalendern på O'Neills kontor.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Det där är ju både en rolig slump och not so much slump om du frågar mig.

Gamle Martin spelar ju i princip med samma lag från start i vareviga match. Det var ju oundvikligt att de till slut skulle få en baksmälla och att hela gänget skulle börja tappa fart och form samtidigt.

bLyGE_kEntA sa...

Intressant statistik, men också väldigt mycket slump. Otroligt att de slänge bort fjärdeplatsen iochmed bakslaget mot Stoke.

Joakim Aspelin sa...

Otroligt att du kan hitta sån här statistik!

Jonas Dahlquist sa...

Den här hade jag snott, det brukar vara ungefär 50% egna uträkningar och 50% "snodda" statistiska poänger jag lägger upp. Fast sen kryddar jag ofta de stulna sakerna med lite eget också.