lördag 28 februari 2009

Vinnare

Trots att det är försmädligt, pinsamt, självförtroendesänkande... ja, ta vilka jobbiga ord som helst, så måste jag ju fråga Michael Bergman om dagens Premier League-utmaning. För er som inte har fattat det så förlorade jag med 8-7.

Tjena Micke, du är 17 år och vann ändå över mig i den första deltävlingen av Premier League-utmaningen. Fattar du hur förnedrande det är för mig?
- Ja, jag kan förstå hur förnedrande det måste vara för du jobbar ju med såna här saker och jag är bara en kille som råkar gilla fotboll, och så vinner jag!!

Är du ute efter mitt jobb, eller?
- Ja, man vet ju aldrig! Jag skulle gärna vilja jobba med nåt som har med fotboll att göra, men ditt jobb låter ganska jobbigt.

Vilken lördag du måste ha haft, först torskade Liverpool så att ditt Man Utd nästan är klara seriesegrare, och sen visade det sig att du kan mer om fotboll än vad jag kan...
- Det här måste ha varit den bästa dagen i år, vad jag kan komma på just nu. Trodde faktiskt att du skulle vinna, för jag kom också på att jag hade fel på Liverpoolfrågan. Jag visste ju att de har noll Premier League-titlar, så jag grämer mig en hel del... Det är bara fyra lag som har vunnit Premier League och Liverpool är inte ett av dem.

Erkänn att du hade tokpluggat, eller till och med printat ut massa fakta från Internet, eller hade en kompis som hjälpte dig... erkänn att du fuskade helt enkelt!!
- Behövde inte plugga, frågorna jag svarade rätt på var jag 110% säker på. Kan dock erkänna att jag kollade lite på vilka som åkte ur från 1992 till 2000 och gamla skyttekungar.

Äh, du vann väl rättvist då. Grattis!
- Tack för att du erkänner det... men du - borde inte du veta att Aston Villa tog ifrån Barry bindeln efter flörten med Liverpool?

Usch, så oförskämt nöjd han ser ut att vara.

Nåväl, jag tackar Michael för intervjun och påpekar att Aston Villas lagkapten i de senaste fem ligamatcherna har varit ingen mindre än... Gareth Barry.

7 kommentarer:

Fotbollsidiot sa...

Du borde frågat han varför han tycker ditt jobb är "jobbigt"??


Du har ju ett av världens bästa jobb

Jonas Dahlquist sa...

De dagar mitt jobb går ut på att förlora frågesporter om fotboll mot 17-åringar finns det bara ett ord för det: jobbigt. Han gjorde en klockren analys, tycker jag.

Mats Svensson. sa...

Jag missade: Finns frågorna någonstans?

Fredrik Tillberg sa...

Nu kanske det inte riktigt är varje dag dina dagar går ut på just det.

Själv drömmer jag om att bli sportjournalist om några år, och vem som helst tokintresserad av fotboll skulle nog vilja ha ditt jobb.

Måste genant erkänna att jag helt hade glömt bort, eller snarare förträngt, att det var Mellberg som öppnade målskyttet i ligan på Emirates. Och jag ska föreställa Arsenalsupporter..

bLyGE_kEntA sa...

Hade ingen aning om din tävling. Kan säga till 97% att jag hade vunnit, en ny tävling och jag vinner. Komigen!

Nej men ärligt så hittde jag inte tävlignen nånstans?

t-bear sa...

Frågan med Villas kapten var rätt lurig, Barry har ju varit kapten länge och är det nu också då Laursen är skadad.

Douchebag sa...

Tävlingen finns här: http://www.youtube.com/watch?v=aBSllhugEZM