lördag 28 februari 2009

Katastrof

Första omgången av Premier League-utmaningen är avklarad, och jag FÖRLORADE mot en 17-åring från Storvreta. Så här miserabel har jag inte känt mig sen skoldanserna på mellanstadiet. Värst av allt är att jag föll på slarvfel - jag hasplade ur mig "Thierry Henry" som förste målskytt på Emirates Stadium, fastän jag försökte ändra till Olof Mellberg i efterhand, men det fick man inte göra. Sen tog jag antalet ligatitlar som Liverpool hade istället för antalet Premier League-titlar - en kuggfråga. Lasse och Jens var enormt skadeglada efteråt, och mannen som sköter Jens ritprogram kom nöjt och förklarade att han också slog mig.

Det var oväntat nervöst och pressande, och jag är vansinnigt bitter nu. Tänk om alla jävlar som ringer in till programmet kommer besegra mig? Då blir det harakiri i direktsändning.

Men, men - stort grattis till Michael Bergman (17-åringen från Storvreta) som höll huvudet kallt och helt enkelt spöade mig.

Nu ska jag hem och lyssna på Thåströms fantastiska låt "Fan, fan, fan".

6 kommentarer:

Sinaken sa...

Hur fasen kunde man inte få alla rätt? Det var ju pissenkla frågor!

Jag är besviken på dig och hoppas på förbättring till nästa vecka!

Jonas Dahlquist sa...

Dåliga tävlingsnerver. Sen är det ju väldigt lätt att skriva att man hade alla rätt i efterhand, det hade jag också också haft hemma i TV-soffan.

henke sa...

Dåliga tävlingsnerver? Glöm "På Spåret", Jonas...

Klarar du inte av att spöa en 17-åring i enkla PL-frågor i Canal+ så har jag svårt att se att du skulle göra bättre ifrån dig i "dressinen".

Cheers!

Jonas Dahlquist sa...

Men i förstaklass skulle jag glänsa.

Kristian sa...

Du är alltid en stjärna i mina ögon!

Jonas Dahlquist sa...

ÄNTLIGEN någon som ger lite stöd. Hittills har jag fått 19 SMS och åtta mail från "nära och kära", plus syrliga kommentarer från samtliga som jobbade med sändningen under lördagen, inte minst Lasse och Jens.

Nu är nästa tävling (om två veckor) fruktansvärt viktig. Förlust där så har jag devalverat mig själv för fyra-fem år framåt. Inget att vinna, allt att förlora - där har ni min sits just nu... Vems idé var den här tävlingen, egentligen!?