onsdag 18 februari 2009

Rätt svar

Först skrev jag här ett inlägg om att bloggens läsare var smartare än Sky Sports experter, eftersom så många svarat Bury FC som rätt svar på gåtan (som jag snott från Sky Sports) som finns längre ner bland inläggen, och jag bara trodde att Dundee FC var rätt svar.

Sen påpekade ett par glada människor att bokstaven B i allra högsta grad finns med i Bury, vilket jag liksom missade. Vad begär ni egentligen?

Så efter all förvirring: Dundee är det enda brittiska proffslaget utan någon av bokstäverna i ordet "Football" i sitt klubbnamn.

Shit vad rörigt det blev nu. Jag vet inte ens vad jag ska skylla på... Jag lovar att skärpa mig till nästa gåta/tävling.

5 kommentarer:

Tobias sa...

Så det finns alltså inget B i Bury?

Fille sa...

precis vad jag satt och fundera på.. hmm.. ?

Jonas Dahlquist sa...

Hmmmmm... jag är dum i huvudet. Jag tar bort inlägget och ändrar.

Frida sa...

Jag hade för mig att Dundee har tillägget "United", vilket väl skulle inkluderas?

Tobias sa...

Det är två olika lag: Dundee United F.C. och Dundee F.C.