torsdag 15 januari 2009

Pin King

Inget inlägg från min sida igår, mycket beroende på den träkeps jag tvingades bära efter att det var bowlingturnering med Canal+ i tisdags. Jag kom fyra från slutet.

Så här såg min bana ut: Allsvenskanchefen Davvan, Tobbe från spelbloggen.nu, undertecknad, ljudteknikern Johannes samt Premier Leaguechefen Jens.

Foto-Jocke var tillbaka i stan efter en månads semester på Filippinerna. En del har det bra...

Att Kaka tackade nej till Manchester City känns rätt, på något sätt. Nu kommer Citys ägare att sakta men säkert fråga sämre och sämre spelare tills de får ett "ja". Jag vidhåller att de behöver 3-4 nya backar och en defensiv mittfältare, men jag gissar att de kommer köpa minst två offensiva spelare istället.

Ola Toivonen kostar PSV över 40 miljoner kronor, och det är givetvis... galet! Jag tycker nog att han inte är tillräckligt snabb för att spela på toppnivå i Europa. Blir han lite kvickare så kan det dock bli intressant.

Antonio Valencia var bäst på plan när hans Wigan mötte Man Utd på Old Trafford, men vad hjälpte det när Wigan lät Rooney göra mål efter 51 sekunder? Det var verkligen ingen toppmatch av United, men de vann - och med undantag för Chelseamatchen så är det så det har sett ut för Sir Alex manskap den senaste månaden.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är tungt att börja med strike och sen spärr, och sen går det bara sämre... Bowling är ett konstigt spel.
Men du hade ju en fin tröja på dig iaf, inhandlad under ledigheten? :)

Alltså, gnetUnited känns ju rätt tråkiga i år. Men imponerar med pissmatcher som vanligt...

Jonas Dahlquist sa...

Jepp - köpt i Mexiko!

Tråkiga och tråkiga... de har hållit nollan i nio raka matcher i ligan nu, och hade jag varit Man Utd-supporter hade jag fan inte tyckt att det var tråkigt!

Anonym sa...

Nej, det är just det. Man är ju inte Man U-supporter...

Arsenal är ju inte mycket att hoppas på i ligan, så därför hoppas jag att Man U och Pool gör upp, och att Stevie G får lyfta bucklan till slut.

gameover sa...

Hur kan man hoppas på att Stevie G får lyfta buycklan? Mer osympatisk spelare får man leta efter. Filmar, slåss, hycklar och tror han är något. Usch. Kommer aldrig glömma hans CL svandyk som han ständigt gör. Kan ju inte påstå att Arsenal är så mycket roligare, vinner ju också med 1-0 varenda match. Som Jonas säger är jag nöjd så länge nollan är intakt, känns ju dock rätt tråkigt att få en hjärtattack i varenda match nuförtiden. Ingen match är tamefan säker, helt underbart!

Henrik sa...

Vissa ser det som en svaghet att vinna matcher med 1-0 mot dom utanför de 4 stora, jag ser det som Man Utds styrka. Det är i slutändan 18p man kan ta mot lagen inom de 4 stora och 96p mot resten.

Visserligen så får man bra inbördes poängskillnad om man tar många poäng i dom matcherna. Men det är fortfarande matcherna i minusgrader mot de utanför de fyra stora som man måste vinna för att vinna PL. En seger är alltid en seger, hur tråkig matchen än var.