tisdag 6 januari 2009

Henke till Marseille

Ja, herrejösses. Givetvis har jag fått mängder av klagomål från innebandyintresserade om att Marseille faktiskt är jättebra på innebandy. Då får jag helt enkelt ändra mig - nu tror jag benhårt på Henke i OM.

Så här ser förresten tabellen ut i den franska innebandyligan:

1- Marseille Rascasses, 4 pts (+7)
2- IFK Paris, 4 pts (+3)
3- Pirates du Rhône, 2 pts (+1)
4- Canonniers Nantes, 0 pts (-3)
5- PUC 1, 0 pts (-8)

FA-cupmatchen mellan Liverpool och Everton blir intressant på många sätt, men jag undrar om Rafa Benitez vågar satsa fullt även på FA-cupen. För första gången på tusen år är ju Pool med i guldracet på allvar, och så länge de är kvar i Champions League lär de satsa maximalt på det också - men sen känns det som att det inte räcker till fler satsningar. Everton har lite större anledning att komma med absolut bästa manskap i den matchen.

Premier League-lagen fick följande lottning i FA-cupens fjärde omgång:

Liverpool - Everton
Manchester Utd - Tottenham
Hull/Newcastle - Millwall/Crewe
Sunderland - Blackburn
Hartlepool - West Ham
Cardiff - Arsenal
Portsmouth/Brist C- Histon/Swansea
Chelsea/Southend - Ipswich
Cheltenham/Doncaster - Aston Villa
West Brom/Peterborough - QPR/Burnley
Kettering - Fulham
Birmingham/Wolverhampton - Middlesbrough

Inga kommentarer: