fredag 19 december 2008

Tre bra - tre dåliga

TRE BRA:

1. Sir Alex Ferguson - eftersom jag själv börjar komma upp i åren (32) och därmed alltmer antar formen av en grinig gammal gubbe så sympatiserar jag med män som Sir Alex, som kan kläcka ur sig bittra kommentarer som: "Jag skulle inte ens sälja ett virus till det där packet" om Real Madrids värvningsförsök av Cristiano Ronaldo. Mer sånt i svensk fotboll, tack!
Så här glad var han inte på presskonferensen igår.

2. Mick McCarthy - Roy Keanes gamla favoritförbundskapten har haft ett och annat misslyckande bakom sig, inte minst med Sunderland 2005-06. Nu leder han Wolverhampton i The Championship, och som han gör det! De är i klar ledning i ligan och snittar över två gjorda mål per match. Nästa säsong lär klassiska Wolves vara tillbaka i Premier League.

3. José Bosingwa - kanske inte den mest glamouröse spelaren i Premier League, men jag utnämner honom till säsongens bästa värvning. Chelseas frågetecken kring högerbacksplatsen har rätats ut till ett utropstecken.

TRE DÅLIGA:

1. Paul Robinson - det var i Blackburn han skulle få en nystart, en chans att bevisa att alla hans belackare (och de är många) har haft fel. Nu ligger Blackburn sist, och även om det inte bara är Robinsons fel så är det ändå ett faktum att han är målis i jumbolaget.
Tummen ska peka åt andra hållet, Paul.

2. Paul Jewell - Kommer ni ihåg hur usla Derby County var i Premier League förra säsongen? Det var verkligen det sämsta jag sett. Klubben skulle ta nya tag i The Championship och komma tillbaka under Paul Jewells ledning, var det tänkt. På de 47 matcher Jewell nu har lett laget så har de vunnit... sex.

3. Mats Sundin - Jag har alltid varit en "Sundin-kille" i diskussionen huruvida Sudden är större än Foppa eller tvärtom, men vad ska han i Vancouver och göra?

1 kommentar:

max sa...

han får lite mer där än i Rangers.. det kan han behöva.

Foppa är btw min favorit men nog om hockey.