torsdag 4 september 2008

Redan The Beatles sjöng "Help"

Nu får ni banne mig hjälpa till! Jag och foto-Jocke tänkte göra ett reportage om musiken som spelas när olika lag kommer in på arenorna. De jag kommer på, på rak arm, är:

Liverpool - "You'll never walk alone"
Man City - "Blue moon"
West Ham - "I'm forever blowing bubbles"
Everton - "Z Cars Theme"
Stoke - "Delilah"
Wolves - "Hi, Ho, silver lining"

Jag vet ju, givetvis, att t.ex Sheffield Utd's fans sjunger sin version av John Denvers smäktande ballad "Annies song", men den gills inte riktigt eftersom den inte spelas i högtalarsystemet.

Och nej, jag har inte glömt "Roma, Roma, Roma" som spelas inför Romas matcher, inte heller "Simply the best" av Tina Turner innan Glasgow Rangers diton. Jag vill begränsa mig till England.

Jag vet att ni finns därute och håller på diverse olika lag, och då sitter ni säkert på en massa bra info också. Skriv i kommentatorsfältet på http://fotbollsreportern.blogspot.com eller maila mig på jonas.dahlquist@canalplus.se.

24 kommentarer:

Kerenskij sa...

Leeds-marching on together

Mats Svensson. sa...

Huddersfield kör av någon anledning "those were the days.

Rimligtvis borde väl Southampton köra "when the saints ...".

Tobias sa...

På Emirates spelas Elvis "the wonder of you".

Simon sa...

Chelsea har någon sorts egenproducerad låt där refrängen består av klappar och ett väldigt unisont "Chelsea".

Haf3z sa...

Du sa att du ville begränsa dig till England... men som Interista måste jag ju nämna Pazza Inter Amala ändå!

Jagh har även för mig att Celtic (jag vet, de är skottar) kör "You will never walk alone" på sina hemmamatcher likt Liverpool. Är jag ute och cyklar?

Joakim Aspelin sa...

Tottenham kör ledmotivet från Star Wars, Episode 1 - the Phantom Menace... av någon anledning!

Anonym sa...

Har för mig att något lag kör Al Jonsons When the red red robin comes bob bob bobin' along.

Sheasy sa...

United Road på Old Trafford.

Jonas Dahlquist sa...

Celtic kör YNWA, precis som du skriver. Ni andra: Bra snack! Det kan bli ett kul reportage till slut. Chelseas låt tänkte jag inte ens på, t.ex.

Bäst i Allsvenskan är givetvis "Sjung för gamla Djurgårn", för övrigt.

Björn Orrenius sa...

Newcastle (R.I.P) spelar Local Hero Mark Knpfler/Dire Straits

Unknown sa...

En säsong för ett par år sedan körde Helsingborgs IF Imperial March från Star Wars när HIF tågade in. Det var ganska mäktigt men dom slutade med det av någon anledning.

Unknown sa...

Simon, det är ju Harry J Allstars - The Liquidator, knappast egenkomponerad. Heller inte unik för Chelski. Då Wolves fans sjunger den innan matcher, iaf mot deras rivaler WBA. Förr hade de bytt ut texten vilket gjorde att de slutade spela låten, men den har återkommit på senare tid.

papphammar sa...

Newcastle kanske borde byta till "Send in the clowns"...

Björn sa...

Blackburn lirar Wild Rover med Dropkick Murphys.

Sten Hård sa...

Arsenal
Elvis - The wonder of you

Kristoffer sa...

Stone Roses - This is the one spelas på Old Trafford.

Unknown sa...

Crystal Palace spelar såklart Glad all over

Björn sa...

Sunderland kör klassiskt, Dance of the Knights från Romeo och Julia av Prokofiev...

Joakim Lindqvist sa...

mats-walter:

Helt rätt om Southapton, de kör "Oh, when the saints.."

Simon sa...

Rox, helt fel av mig. Bra att du kunde namnet, ska in på youtube och se vad jag hittar. Tack.

Simon sa...

Chelseas ingångslåt: http://www.youtube.com/watch?v=aq14nIM2Qck&feature=related

Magnus sa...

Well, Sunderland kommer ju ut till Dance of the Knights musiken efter just nu... U2 Elevation... vilket inte är helt smärtfritt många föredrog Republica - ready to go eller till och med Z-cars... som spelats tidigare.

http://www.readytogo.net/smb/showthread.php?t=345051

http://www.readytogo.net/smb/showthread.php?t=330206&highlight

Oskar sa...

På Millwalls The Den spelar de "Let em come" av Roy Green. http://www.youtube.com/watch?v=1e17HykvfGY

Anderson8 sa...

Ska det vara när lagen kommer ut på planen eller bara före matchens start? Såg någon skriva att United kör "United Road", något de inte alls gör. Dock vet jag inte vad den heter den som spelas. Rovers kör The Final Countdown när lagen kommer in..