måndag 4 augusti 2008

Working class hero

Nu är jag hemma i England igen. Okej, att kalla det för "hem" är en överdrift, men det stämmer nästan. Direkt möttes jag och foto-Jocke av regntunga skyar, problem med att få ut hyrbilen samt att de små korvarna man brukar få till frukost på vägkrogarna var slut. Allt är alltså precis som vanligt.

Vi har galet mycket saker med oss, men så blir det när man packar lampor, kamera, stativ, batterier, sladdar, tre(!) laptops och dessutom lägger till en massa kläder. Kolla bilden bara, visst kan man tro att vi ska flytta hit?

Nu blir det tre nätter i Newcastle, sen blir det Hull, Ipswich, Nottingham, Manchester, Blackburn, Bolton och London innan vi drar hem igen. Det är sannerligen svinjobbigt att vara sportjournalist, men det är i alla fall bättre än att jobba.

6 kommentarer:

RoadKill sa...

Hoppas ni gör ett repotage om Dean "Deano" Windass när ni är i Hull.

gooner sa...

Jag ser fram emot ett reportage om att nu kommer Spurs slå sig in bland de fyra stora...i år igen....
(ja först måste de ju ta sig förbi Hammers, Citeh, Pompey, Blackburn, Villa och Toffees men det verkar ju ingen bry sig om...)

Jonas Dahlquist sa...

Vi ska träffa Windass på torsdag - ruggigt stort!

Inget med Spurs inplanerat, vi avvaktar lite... Det gamla ordspråket "Spend a fortune, rowing with the board, finish tenth" har stämt rätt bra de senaste åren också. Men inte ens en Arsenalsupporter kan förneka att Spurs blir väldigt intressanta att följa den här säsongen!

RoadKill sa...

Nu blir jag avis. Karln ser ju inte ut som en fotbollsspelare.

gooner sa...

De e alltid intressanta att följa. Om man läser tabellen upp och ner.

Carlsson sa...

Det är meningar som den sista i detta inlägg som gör att jag förmodligen skulle kunna dedikera mitt liv till att dyrka dig.