söndag 3 augusti 2008

The winner takes it all

Vinnaren av tävlingen förra veckan här på bloggen hette Fabbe Jalkemo, och jag fick en liten pratstund med honom.

- Grattis Fabbe! Du får den klassiska frågan: hur känns det?
- Det känns givetvis bra. Extra bra känns det att vara ensam om rätt svar på utslagsfrågan.

- Hur ofta tänker du titta på DVD:n?
- Svårt att säga innan man fått den, men jag har en förmåga att titta på filmer i den här genren många gånger.

- Är du så gammal att det kommer vara en nostalgitripp för dig, eller är du så ung att den får vara en historielektion?
- Eftersom jag inte ens är född under något av dessa årtionden (60's, 70's, 80's) så får jag nog se det som en historielektion. En rolig sådan.

- Vad håller du på för lag i England då?
- Manchester United!

- Hur kunde du gissa att jag var 1,95 lång? De flesta trodde på typ 1,88.
- Har hört någonstans att Lasse är uppåt 1.97 m lång, och så visste jag att du var aningen kortare, och på den grunden kom jag fram till rätt svar.

- Till sist, har du något att meddela bloggens övriga läsare?
- Vill uppmuntra alla läsare att fortsätta följa denna blogg, som enligt mig är den bästa om man vill ha information om Premier Leauge mm, hoppas nu på några riktiga intressanta värvningar till seriestarten den 16 Augusti. Hoppas också på en grymt bra Premier League-säsong med fler lag som kan blanda sig in bland de fyra stora och med kamp ända in i slutet både i toppen och botten. Jag vill även tillägga att Ronaldo kommer stanna...

Vinnaren på plats på Old Trafford.

6 kommentarer:

Johan seidefors sa...

Jag tycker att han borde ha vunnit ett par veckors praktikplats. Fabbe verkar vara ett framtidslöfte, så ge honom chansen.

Simon sa...

Dags för en ny modeuppdatering? http://www.chelseamegastore.com/stores/chelsea/products/kit_selector.aspx?selector=240&portal=YILLG9C4

Jonte sa...

Definitivt ett framtidsl�fte. I synnerhet ifall han inte ens skulle vara �r f�dd p� 90-talet vilket intervjun ej f�rt�ljer....
United-sympatin smolkar dock ner det hela en aning. � andra sidan �r det ju i stort sett konstant bara Gnagare och Djurg�rdare i studion och det blir ju bra s�ndningar �nd�...

ulf blomberg sa...

hej!

jag deltager aldrig i dessa typer av tävlingar(kanske därför man aldrig vinner?) jag läste intervjun med vinnaren och kan gratulera. men dock bara till vinsten, jag får "beklaga" att killen haft det dåliga omdömet(som en del andra...) att följa forortslaget. själv så är jag blå sedan urminnes tider och ser fram emot ytterligare en dubbel nästa säsong!

Anonym sa...

Grattis grabben, eftersom du tydligen är född på åttiotalet är du förlåten för ditt support. Finns det nåt värre än 70-talister som "håller" på Manure?

Martin Karlsson sa...

Grattis till vinsten och ditt goda omdöme när det kommer till favoritlag Fabbe!

Och grattis till dubbeln Chelsea! Överlägset fulaste tredjestället för andra året i rad, äntligen har ni hittat en titel som kan köpas för pengar.