tisdag 5 augusti 2008

Tröjor och byxor, del XI

Nähä, de lyckades inte den här säsongen heller. Jag trodde att någon stilpolis satt stopp för Chelseas utsvävningar vad gäller färgerna på matchställen, i och med att den hemska ljusgröna andratröjan försvunnit till den här säsongen och ersatts av en snygg svart tröja. Men då dyker alltså tredjestället upp, och varför Chelsea vill se ut som svenska landslaget begriper jag inte. Gult är fult, det lärde jag mig redan som tvååring. Det här matchstället får en målgivande passning av fem möjliga.

En tysk och två engelska kycklingar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar redan till "Tröjor och byxor, del XII" :)

Anonym sa...

De var ju iaf något bättre än förra årets. Shevchenko borde ju kunna trivas i denna landslagssärk...

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Heja Sverige, fast i VM 2002...