onsdag 27 augusti 2008

CL inom kort

Ikväll kommer Arsenal bli klara för Champions Leagues gruppspel eftersom de spöade Twente på bortaplan med 2-0. Liverpool ligger värre till efter att bara ha fått 0-0 borta mot Standard Liége. Fast egentligen ska Pool vara nöjda med det, för Liége hade de bästa chanserna och kostade på sig att slå en straff rakt på Pepe Reina. Det räcker med 1-1 ikväll för att Liverpool ska åka ut, men Gerrard, Torres eller Keane dyker väl upp någon gång mellan 85:e-93:e minuten och räddar Benitez...

Övrigt man kan notera är att Ålborg har 2-0 att gå på till sitt bortamöte med Kaunas, och bör klara sig. Dessutom ligger Anorthosis Famagusta bra till efter att, helt sensationellt, ha slagit Olympiakos med 3-0 hemma! Kan Cypern, så borde Sverige kunna, va? Manager i Anorthosis är för övrigt den gamle Newcastle-kultlegenden Temuri Ketsbaia. Han var inte klok i huvudet. På den här länken, som visar 20 sätt att fira ett mål, så ligger Ketsbaia etta.

För övrigt kommer den här bloggen att vila mellan den 15:e september och den 15:e december. Jag ska vara pappaledig och jag åker till Kuba och Mexiko med familjen under hela den perioden. Ni får överleva ändå...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses! Tjänar man så bra på att vara pappaledig? :)

Låter rätt fint, ha det så skönt!

Jonas Dahlquist sa...

Bra mycket billigare att vara på Kuba än att vara i Stockholm...

Solnasnackar´n sa...

Hälsa på hos Svennis och Uppförs-Backe när du ändå är där.
Det blir tomt utan din blogg.

KALLE sa...

Kuba? I 2 månader?

Du ska fan inte tro att jag kommer läsa den här bloggen när du kommer tillbaka. Och den där Fantasy Premier League-ligan kommer jag gå ur.

Fan, Jonas. Jag är också värd Kuba i 2 månader. Definitivt värd Kuba. Jag måste åka till Kuba innan Fidel kolar och landet blir en USA-instutition.

Om jag vinner på Stryktipset så kommer jag ner och bjuder dig på en mojito och en cigarr.

Mange sa...

Vi kommer nog inte att överleva. Men du måste väl kunna blogga trots att du är i Kuba/Mexico? Det är ju 2008 vi lever i. Eller har frugan sagt ifrån? :)

Jonas Dahlquist sa...

Om jag inte jobbar med engelsk fotboll blir det inte så intressant att läsa bloggen, va? Blöjbyten hit och sandstränder dit - det får ni läsa om någon annan stans.

Det är Kuba fem veckor och Mexiko tio veckor som gäller. Kanske ett besök till Guatemala också, vi får se om vi orkar.

Prisa gud för den svenska föräldraledigheten. Det finns absolut INGEN anledning att gå omkring och dricka Caffe Latte vid Hornstull i november när man kan vara i Tulum.

Mange sa...

Jag tycker du gör helt rätt, som drar till varmare breddgrader. Men jag har en känsla av att du inte kan släppa det här med fotboll, därför antar jag att du har en hel del kul att berätta från dessa länder. Din fotbollsnördiga hjärna kommer att snappa upp en massa roligt. Så du har helt fel i att det inte skulle vara en intressant blogg bara för att du inte har stenkoll på engelsk fotboll (du lär ha koll på den också, faktiskt).

Ok, nu gissar jag bara. Du kanske är kung på att stänga av och fokusera på annat. I så fall. Ha en trevlig resa och välkommen åter.

www.popquiz.se sa...

Gör några knäck om Svennis för att dryga ut kassan!

/Studioman Käck