onsdag 9 juli 2008

Säsongens första resa

Vi har spikat den nu. Jag och foto-Jocke drar till England den 4:e augusti och kommer hem på kvällen den 15:e för att hinna med premiären av Premier League-lördag som ju är kl.13.00 den 16:e augusti. Skriv upp det i era almanackor genast, om ni inte redan har gjort det.

Vi räknar med att få med oss tio-tolv reportage hem, och vi har redan ett par idéer om vad vi ska göra. Om någon av er känner till något/någon kul med anknytning till engelsk fotboll, eller om ni bara har en reportageidé i allmänhet, så får ni jättegärna höra av er på jonas.dahlquist@canalplus.se.

Jag och foto-Jocke kommer också att försöka hinna med Ipswich-Preston samt Nottingham-Reading premiärhelgen i The Championship. Ruggigt stort med Portman Road och City Ground! Särskilt kul med ett besök i Ipswich med tanke på att foto-Jocke, av någon outgrundlig anledning, håller på Tractor Boys.

5 kommentarer:

Scrambo8 sa...

Jag vill se reportage om de lojala spelarna i dessa tider då spelare byter klubb lika ofta som jag byter strumpor.
T.ex. om Giggs (759), Carragher (523), Gerarrd (439), Neville (541), Barry (327, fast han blir ovän med fansen nu), Richard Dunne (263)...
JAG vill gärna se ett reportage om rivaliteten mellan Liverpool och ManU. Det måste väll vara det största hatmötet?
Sedan vill jag se något om Hull =)
Längtar redan till den 15:e.

Daniel sa...

ang. dina omröstningar... om du vill veta mer om dina besökare kan du lägga till Google Analytics. då får du grymt mkt spännande info om dom som besöker sidan:

http://andywibbels.com/post/1389

Mange sa...

Roligt för dig, som får se Andy Cole göra succé i Forest. För visst lär han göra succé? :)

papphammar sa...

Kul för dig att få se när Reading startar sin marsch tillbaka till PL. Reading är ju för övrigt i Sverige i sommar men ni täcker ju inte Championship tyvärr, annars hade det varit läge för ett reportage när vi trogna svenska Reading fans är på plats...

Anonym sa...

Jag gissar att ni redan har kommit på att göra ett knäck på Elmander i Bolton...
F.ö. hoppas jag verkligen att han tar ett steg till och blir den där givne landslaganfallaren att komplettera Zlatan med.