torsdag 31 juli 2008

Shearer

Så här är det - vi har försökt fixa en intervju med Alan Shearer jäkligt länge. I tre år, faktiskt. Det svåra är att få till en intervju utan att det är en massa sponsorer inblandade, även fast han har slutat spela. Det ska vara någon bokrelease hit, eller restaurangöppning dit, och då står det en massa pressmänniskor och ser till att man ställer "rätt" frågor.

Såna intervjuer vill inte jag göra.

Nu pratade jag med Shearer idag(!), och han var givetvis på semester i ett par veckor till, så vi kommer inte att hinna göra en "riktig" intervju med honom på den reportageresa som påbörjas på måndag. Kanske till nästa resa, sa han. Vi får väl se.

Hur som helst är en Shearerintervju ett av mina stora mål inför säsongen. Ett annat är att komma upp i 25 besökta arenor i England (när det är tävlingsmatch, annars räknas det inte). Just nu är jag uppe i 20. Arenorna jag definitivt vill bocka av närmast är Stadium of Light, Ewood Park och Villa Park.

För övrigt är David Bentley till Spurs en av säsongens mest intressanta värvningar. Kanske till och med den bästa! Åtminstone på förhand...

1 kommentar:

Björn sa...

http://www.svenskafans.com/england/blackburn/artikel.asp?id=215760

Undrar vad som hade hänt om Hughes stannat i Rovers...