onsdag 30 juli 2008

Inte en modeblogg

Vår receptionist kom nyss fram till mig på jobbet och sa att "det är lite för mycket modeblogg över dina inlägg just nu", och det har hon förstås rätt i.

Istället drar jag rubrikerna från de senaste dagarna:

* Tottenham anser sig "rånade" på Robbie Keane, men vad jag vet så fick de 20,3 miljoner pund för honom. Ett märkligt rån...

* Om Tottenham använder pengarna till att köpa David Bentley och Andrei Arshavin så har de lyckats bra! Däremot känns det viktigare än någonsin att Spurs får behålla Berbatov.

* Ju mer jag tänker på det - desto intressantare ser Portsmouth ut! Crouch och Defoe på topp är en klassisk anfallskonstellation med en långskånk och en kvick rackare. Dessutom gör båda spelarna alltid hyfsat mycket mål när de får spela.

* Man ska komma ihåg att det bara är träningsmatcher, men lite imponerad är jag ändå av att Albin Ekdal får spela i Juventus. Jag trodde att de skulle skicka honom till ett Serie B-lag omedelbart för att komma in i det italienska sättet. Å andra sidan så har han ju frisyren för att spela i Serie A.

* ÄNTLIGEN blev Fredrik Stoor klar för Fulham. Hans konkurrent om en plats i startelvan heter John Paintsil och är ny från West Ham, där jag inte tycker att han har imponerat.

* El Hadji Diouf till Sunderland, och det ökar knappast på Rade Pricas chanser att få spela. Undrar om Roy Keane är mannen som kan få stopp på Dioufs ibland vansinniga sätt att uppträda på planen. Eller så kanske Keane uppmuntrar det...

* Zlatan som Zlatan. Åtminstone i Grekland.

7 kommentarer:

max sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
max sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Batman666 sa...

Jag vet att det inte är ett lika kul misstag som Zlatan misstaget. Men Aftonbladets första artikel hade fel Grekisk klubb och stad. Good research!

Unknown sa...

Tack för pengarna Spurs!

Hade inte det är för att det är just Spurs hade jag vart orolig efter några bra värvningar.

Carlsson sa...

En kommentar angående Ekdahls frisyr rubriken till trots. Ser inte bra ut det här Jonas.

Din namne

Jonas Dahlquist sa...

Detta är till 95% en fotbollsblogg och till 5% en frisyrblogg.

ulf blomberg sa...

angående det påstådda rånet i fallet robbie keane så anser jag att det är liverpool som blivit rånade(i det långa loppet) en desperat värvning enligt mig då benitez hoppas att keane skall vara sista pusselbiten för att kunna vara med i absoluta toppen. benitez blandar och ger för mycket för att lyckas.

ett tips inför säsongen jonas: se upp för manchester citys jo! kan tillsammans med bojinov i city bli ett utropstecken.

hoppas att denna premier league säsong skall gå till historien som den ärligaste. det vill säga domsluten skall bli rättvisa oberoende vilket lag som spelar.(dröm dröm dröm...) inte nog med alla direkta feldomslut som gynnar topplagen(big 4) dessutom alla 50/50 situationer som också gynnar de fyra.

hoppas att canal+ den här säsongen sänder alla matcher. live eller i efterhand. har man ett favoritlag så vore det kul att kunna se alla matcher. (av någon anledning så sänder ju kanalen alltid matcherna med big 4) chelsea exempelvis spelar ju inte roligare fotboll än många andra premier lag...

undrar om rooney kommer undan även denna säsong med att få gula kort. det finns väl ingen(ja möjligen någon i samma lag...) som gapar och gnäller så mycket och ofta på domaren utan att få kort?

avspark snart!