söndag 18 maj 2008

Vitsen med fotboll

Städdag med bostadsrättsföreningen stod på programmet idag. Jag och min Liverpoolgalne granne byggde trädgårdsmöbler från IKEA som vår "del" av insatsen. Sen tittade jag på Parma-Inter och det är bara att konstatera att den där Zlatan är något alldeles extra! Roma har Totti, Juve har Del Piero, Milan har Kaka och Inter har Zlatan och det är Inter som vinner.

Eftersom jag jobbar en del med Arne fördrev jag också tiden med att komma på roliga(?) vitsar. Här får ni tre av dem:

Vad är likheten mellan Siggi Jonsson och ÖB Håkan Syrén?
Svar: Båda basar över helt havererade försvar.

Vad är skillnaden mellan D-VM i hockey och Svenska Cupen-dagarna på Strömvallen i Gävle?
Svar: Kvaliteten och intresset. Båda till D-VM i hockeys fördel.

Vad får du om du kombinerar Jari Litmanen och Fredrik Ljungberg?
Svar: Du får EN fotbollsspelare. Litmanens halva spelar bara landskamper och Ljungbergs halva spelar bara liga och cup.

Finns det något värre än personer som tror att de är komiker utan att vara det?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag måste nog säga du har en bit till Arneklass =)

Jonas sa...

alltså, den första var ju faktiskt bra.... dom andra, not so much :)