tisdag 20 maj 2008

Silly season + silly person

Många gillar Silly Season och eftersom jag är en kappvändare av stora mått så delar jag härmed ut lite fotbollsopium till folket genom att skriva ned några affärer som är klara. Inga nyheter eller skvaller, men det kan ju vara bra att sammanställa saker ibland.

José Bosingwa, högerback. Från Porto till Chelsea.

Phillippe Degen, högerback. Från B.Dortmund till Liverpool.

Luka Modric, mittfältare. Från D.Zagreb till Tottenham.

Lee Carsley, mittfältare. Från Everton till Birmingham.

Mathieu Flamini, mittfätare. Från Arsenal till Milan.

De tre mittfältarna Ivan Campo, Stelios Giannakopolous och Andranik Temourian får inte nya kontrakt med Bolton.

Fabio Rochemback, mittfältare. Från Middlesbrough till Sp.Lissabon.

De båda mittfätarna Josip Skoko och Salomon Olembe får inte nya kontrakt med Wigan.

Jag har säkert inte fått med alla, men jag tror att det här var de viktigaste. Om ni undrar vem som i rubriken här ovan åsyftas som "silly person" så finns svaret i bilden nedanför. Domen kom idag: sex månaders fängelse. Det kan han ha.

Mannen på bilden håller verkligen på att slösa bort sin karriär. Vad tycker ni förresten om mina egenhändigt tillverkade fängelsegaller framför Joey Barton? Visst är jag grym på "Paint", eller vad det nu heter?

4 kommentarer:

Mange sa...

Du ÄR grym!

En annan sak..

Får du enorm njutning nu när Cassano kom med i Italienska truppen?

öjan sa...

Joey Barton kan numera betraktas som cellsynt dum i huvudet.

Jonas Dahlquist sa...

Haha! Briljant Öjan! Cassano-klass på den ordvitsen!

Jonas Dahlquist sa...

Haha! Briljant Öjan! Cassano-klass på den ordvitsen!