onsdag 7 maj 2008

Pling, speedway och målvakter

Plötsligt blev det ett VÄLDIGT liv om att det inte görs några mål i Allsvenskan. Samtidigt är det fortsatt tjafs om att Sverige har målvaktsproblem inför EM. Det måste ju vara perfekt om tolv av sexton Allsvenska målisar håller nollan? Vilket försvarsspel!

Igår kväll var jag på Gubbängens IP och tittade på speedway för första gången på 20 år. Det var jäkligt skoj! Har ni möjlighet så ska ni ta er till närmaste speedwaybana och titta på. Det går fruktansvärt fort, och förarna är mer eller mindre gladiatorer. Jag fick faktiskt prova på själv igår! Jag puttrade mest runt på tomgång, men det gick skitfort ändå. Idag har jag träningsvärk i rygg och höft och har svårt att gå. R-E-S-P-E-C-T till alla speedwayförare.
Elegans, fart, action, våghalsighet, balans, kontroll - allt paketerat i en enda kropp.

Tony Rickardsson-skämten haglade som spön i backen (eller vad det nu heter) under speedwayträningen! Det var faktiskt värre än alla "Torsk på Tallin"-skämt jag blev utsatt för när vi åkte på semester till Estland. Robert Gustafsson har sannerligen påverkat det svenska folket på många sätt.

Ångrar för övrigt verkligen att jag sa att jag kunde fixa plingljudet till de som mailar in och ber om det. Jag trodde att det skulle vara 7-8 personer som ville ha det. Nu är det, sedan länge, uppe i ett tresiffrigt antal mail, så PLING kommer inom kort att vara lika populärt som Crazy Frog, eller vad ungdomarna har nu för tiden. Nåväl - då efterfrågan blev så enorm får ni hålla er till tåls till i eftermiddag eller möjligen imorgon innan jag hinner svara på alla mail och skicka plingljudet.

Jag har förresten Radiosportens "du-du-du-du-MÅL!" som ringsignal också. Men den får ni inte. Ha!

3 kommentarer:

David sa...

hej jonas!
har en liten lösning till dig:

lägg upp filen på www.zshare.net istället så slipper du maila ut den. Då får du en länk som du sedan kan lägga ut här för dina kära bloggläsare!
Det är pissenkelt!

ps. Gillar din blogg som fan förresten!
ps 2. Vad mysig relation du och Birro börjar få förresten, senast Eurotalk satt ni och "flörtade" med varandra som bara den. Jag gillar det!

Håkan sa...

Får man rekomendera polyphone.se bara sök efter mål så finns Radiosportens mål trudelutt där. Samma sökning ger också referatet från radiosporten när Zlatan gör sitt "drömmål". Radiosportens titelmelodi finns även den.

Pettan sa...

Radiosportens målgrej har jag som sms-signal. Varenda polare man har tror att man har målservice i mobilen. Nu är jag sugen på pling-ljudet.