söndag 4 maj 2008

Midlands status quo

Grattis till alla Stoke- och West Bromwichfans. Det ska bli kul med båda de klubbarna i Premier League nästa säsong! Bägge lagen kommer från Midlandsområdet, vilket även redan nedflyttningsklara Derby och dessutom nuvarande nästjumbon Birmingham gör. Eftersom jag utgår ifrån att Birmingham åker ur (de har verkligen varit bedrövliga) så innebär det att den geografiska fördelningen av Premier League-lag är någorlunda konstant till nästa säsong.

Kvallagen från The Championship är Hull (nordöstra England, söder om Newcastle), Bristol City (sydvästra England, nära Wales), Watford (nordvästra London) samt Crystal Palace (sydöstra London). Jag hoppas därför på antingen Hull eller Bristol City!! Londonlag finns det nog av.

En helt annan sak: Jag satt på ett fik på Hornsgatan i Stockholm idag tillsammans med mina föräldrar när tre polisbussar sakta körde förbi, och pappas första - reflexartade - fråga var: "Jaså, är det fotboll idag?". Det var precis vad det var det.

Visst är det helt sjukt att det har blivit så?

1 kommentar:

Dennis sa...

Då blir det Delilah på Premier League-matcher nästa år, kan jag inte säga att jag trodde när säsongen började.