söndag 13 april 2008

St.Andrews och TV-soffan

Gårdagens resa till Birmingham var sannerligen ingen dans på rosor. Upp 06.00 för färd till Arlanda, flyg till London, hyrbil till Birmingham, jobba på matchen, hyrbil tillbaka till ett flygplatshotell i London. Kom till hotellet 20.00 engelsk tid, alltså en nätt arbetsdag 15 timmar. Tyvärr är jag inte heller nöjd med min egen insats från St.Andrews - jag hittade aldrig rätt i fighten, kom inte med några bra killer facts. Å andra sidan var matchen i sig sämre än vad jag var.

St.Andrews är den sämsta arenan jag har jobbat på i England - kolla bara hur jag satt och kommenterade:


Satt alltså precis under taket på en massa gamla plankor som vilade mellan stålskelettet som arenataket låg på. För att komma dit fällde de ner en stege. Det kändes som att hela shabraket skulle ramla ner varje gång det blåste till, och blåste till gjorde det förstås eftersom det var i Birmingham. Det blåser och regnar alltid där, om det inte blåser och haglar. Igår gjorde det båda.

Nåväl, man ska inte klaga o.s.v, så jag kom hem helskinnad från England i morse och från TV-soffan idag kunde jag konstetera tre saker:

1. Liverpool tar fjärdeplatsen och spelar just nu cirka tio gånger bättre än vad de gjorde för två-tre månader sen.

2. Sebastian Rajalakso-hypen kanske inte är en hype.

3. Man Utd vinner Premier League.

Hargreaves frispark var magisk. Adebayors mål... ja, var det där verkligen mål? Straff för United. Straffen går i mål. Straffen får gå om. Straffen går i mål igen. En match med många ingredienser, och det var underhållande som tusan!

Imorgon - Tallinn!

2 kommentarer:

Mange sa...

Jag lider med dig, som var tvungen att genomlida Brum - Toffees. Det var bland det sämsta jag sett på den här nivån. Matchens behållning var när du berättade om att du var tvungen att ta en stege upp till kommentatorsbåset, och att de tog bort stegen så du inte kunde komma ner! :)

Mats Svensson. sa...

Pressläktaren på St Andrew´s är topp 3 bland de sunkigaste i sitt slag som jag suttit på. Den fick den felbyggda pressläktaren på lilla Tunavallen i E-tuna att framstå som Taj Mahal.