onsdag 16 april 2008

Positivt överraskad!

Om man bara orkar stå ut med alla oändligt tjatiga "Torsk på Tallinn"-skämt så är Estlands huvudstad inget dumt resmål alls. Perfekt för en 3-4-dagarssemester! Denna Tallinnvistelse är givetvis orsaken till att bloggandet får vila ett par dagar. Jag återkommer på fredag.

Ett par iakttagelser dock:

* Att Chelsea skulle snubbla på Wigan i titeljakten trodde jag INTE.

* Kan man få sätta pengar på att ett stockholmsderby avbryts? Vågar något spelbolag gå med på det? Det lär ju inte ge mer än 1,05 gånger pengarna eftersom det känns mer gjutet att det blir så än att Cristiano Ronaldo vinner PL:s skytteliga...

* Jag sitter och basar i kontrollrummet för Supersöndag den här helgen. Det blir domarspecial med Bosse Karlsson som gäst. Maila era domarfrågor till fotboll@canalplus.se så kanske ni får svar i programmet.

* Slutligen en klassisk ordvits som passar här i Tallinn: Det är inte lett att vara est, men det är balt.

8 kommentarer:

Josefin sa...

Kanske blir det lite mer krydda i Supersöndag denna gång nu när du är involverad. Det var bedrövligt av er och bjuda in Jan Malmsjö till studion i söndags.

Får man fråga vem som bestämmer det? Och hur går det egentligen till för den som bestämmer? Hur kunde Herr Malmsjö i huvudtaget finnas på listan?

Bjud in såna som Petter Karlsson, Glenn Strömberg eller nån annan som har bra koll på fotboll.

Ekky sa...

Ja. Jan Malmsjö var verkligen en flopp...
-Nå Jan, vad tyckte du om matchen?
- Åh guuud, det överlåter jag åt eperterna. Jag bara njöööööt...

Eller nåt i den stilen. För att han inte visste vad det just var han hade sett.

Vad hände med Herman Dill? Jag tyckte han var kanon :>

Jonas Dahlquist sa...

Vi försöker variera gästerna så mycket som möjligt för att få lite andra infallsvinklar än "de vanliga". En del gillar det, en det gillar det inte. Glenn Strömberg lär inte komma på tal eftersom han jobbar på SVT. Petter Karlsson har vi haft förut, men han sitter ju på Viasat nu. Hermann Dill lär inte bli aktuell igen.

Jag är egentligen inte inblandad i Supersöndag längre - men personalbrist har gjort att jag ska ta vara redaktör den 20:e och 27:e.

Mange sa...

Det där var en mystisk kommentar; "Hermann Dill lär inte bli aktuell igen."

Ungefär som han gjort nåt dumt så att han inte får komma tillbaka. Du lämnar det väldigt fritt för tolkningar iaf. Kan du säga varför han inte skulle vara aktuell?

Jonas Dahlquist sa...

Nej, nej - inget sånt. Vi försöker dock snarare hitta nya namn än använda "gamla" gubbar som redan försvunnit från oss en gång i tiden. Det var det jag menade.

Josefin sa...

Till Jonas/

Om du fick bestämma, vilken/vilka skulle du vilja ha som gäst i studion?

Jonas Dahlquist sa...

En bra kvartett för en Supersöndag:

Jens Fjellström, Hasse Backe, Simon Bank och Marcus Birro. Det hade blivit bra snack.

Mange sa...

Tycker ni ska bjuda in mer "vanligt" folk, istället för såna som Jan Malmsjö (inget ont om honom, men han var inte bra TV). Gör lite research ute bland småklubbarna. Kan t ex tipsa om tränaren för Ersboda SK, Örjan Andersson, som tagit klubben från div 5 till div 1 på bara några år. Flera av spelarna från div 5 tiden spelar fortfarande i klubben. Eller så bjuder ni in mig, jag ser ut som en blandning av Lee Carsley, Andy Johnson och Thomas Gravesen. Det är ganska kul...