måndag 28 april 2008

Nu blir det siffror igen!

Jag har tjatat om att Birmingham tappat många poäng i slutet av matcherna. Nu har jag på egen hand grävt fram bra statistik som ger mig rätt i mitt antagande.

I hela ÅTTA ligamatcher har Birmingham släppt in mål den sista kvarten, som påverkat hur många poäng de fått med sig från matchen:

5 ggr har de tappat från oavgjort till förlust den sista kvarten (dvs från 1p till 0p):
Everton (b) – tappade 1-1 till 1-3 i 90:e och 92:a
Aston Villa (h) – tappade 1-1 till 1-2 i 87:e
Newcastle (b) – tappade 1-1 till 1-2 i 90:e
Chelsea (h) – tappade 0-0 till 0-1 i 79:e
Reading (b) – tappade 1-1 till 1-2 i 79:e

3 ggr har de tappat från ledning till oavgjort den sista kvarten (dvs från 3p till 1p):
Sunderland (h) – tappade 2-1 till 2-2 i 90:e
Derby (h) – tappade 1-0 till 1-1 i 89:e
Liverpool (h) – tappade 2-1 till 2-2 i 76:e

Totalt har Birmingham alltså sumpat hela 11 poäng under de sista 15 minuterna.

3 kommentarer:

J sa...

Hur många gånger har Spurs tappat poäng den sista kvarten den här säsongen?

Jonas Dahlquist sa...

Har de haft ledningen någon gång?

Anonym sa...

Hehe, slag i ansiktet...

Spurs är ju ett fullständigt mysterium. Som vanligt. Ungefär lika mystiskt som att Newcastle gjort en katastrofsäsong men till slut ändå börjat vinna. Jag såg inte det komma direkt...