söndag 27 april 2008

Helgarbete

Jag citerar återigen den alltid lika kloke Simon Bank och konstaterar att "det är ett rent helvete att vara sportjournalist, men det är i alla fall bättre än att jobba". Efter 10 timmars arbetsdag igår och 11 timmars arbetsdag idag så noterar jag följande:

* Jag svor i TV igår - vilket man inte får - men när jag av Lasse Granqvist ombads kommentera hur Chelsea-Man Utd var så kunde jag bara utbrista i ett: "Herre-JÄVLAR vilken match det var!". För det var vad det var.

* Birmingham tappade 2-0 till 2-2 mot Liverpools andralag, och det får de förstås inte göra om de vill hänga kvar. Nu ser det ganska mörkt ut, men Sebastian Larssons frispark från exakt 27,01 meter (enligt vår dator) var grymt snygg. The boy can shoot.

* Diomansy Kamaras 3-2-mål för Fulham mot Man City i den 92:a matchminuten kan visa sig vara sjukt värdefullt. Visserligen är Fulham kvar under strecket, men nu har de häng och på lördag så spelar de hemma mot... Birmingham!! Vilken otroligt ångestladdad sexpoängsmatch DET kan bli.

* Idag jobbade jag som redaktör med Simon Bank i panelen, igår var jag på samma fest som Johan Esk, och alldeles strax tänker jag lägga mig och läsa om Mats Olssons "Blött och blåsigt - det känns som berättelsen om mitt liv". De stora tidningarnas förstekrönikörer får en allt mer påtaglig inverkan på mitt liv.

* Om ni inte såg bilderna på Fredrik Ljungbergs skada i Supersöndag kan jag bara säga att det ser ut att göra jä**igt ont. Synd om Ljungberg som faktiskt har varit precis så där bra som man vill att han ska vara under den senaste tiden.

* Imorgon (måndag) kommenterar jag Derby-Arsenal. Maken till ointressant och betydelselös match får man leta efter...

12 kommentarer:

Burgus Las Vegas sa...

Brage - Forward 7-0 . Du kan nämna det på Derby - Arsenal om det blir för trist...

Jonas Dahlquist sa...

Jepp. Det är på den nivån.

Mendonca sa...

Förstekrönikörer, heter det så ? Alltså, denna dära Esk, med all respekt, han är säkert en trevlig prick men han kan lika mycket om fotboll som min farmor (tycker mest han skriver om sina barn och Ulf Lundell). Han är dock bättre än föregångaren, Torbjörn Pettersson. Kommer ni ihåg den katastrofen ? (Han är deporterad till Kina nu). Gränsen passerades när han med krigstypsnitt skrev ”FOPPA PÅ MANHATTAN”, det visade sig när man läste vidare att han sett en lastbilschaufför som var lik Foppa. Ridå.

Lycka till med Deby-Arsenal, antar du slipper åka dit i alla fall.

Är inte Chelsea två klasser bättre med Ballack än med Lampard ?

Josefin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

På tal om Allsvenska tv-bråket. Är det inte LITE roligt att bilderna från spanska ligan som TV4 sänder i Sverige, produceras av spanska Canal+ med en C+-logga i grafiken? C+ till vänster och TV4-logga till höger. Det tycker jag är lite skoj...

Jonas Dahlquist sa...

...och märker du att TV4 gör en hel del för att dölja den där loggan?

Mange sa...

En pinne i skogen, det var det sämsta jag läst sen jag tvingades bläddra i Svensk damtidning. Maken till tråkig läsning får man leta efter, trodde mer om den mannen. Angående Derby - Arsenal, det är nu du får bevisa färg. Vara bäst när det som minst gälller. Nu får du känna hur det är att vara en stjärna som måste leverera match efter match ;)

Dennis sa...

Du kan väl roa dig själv och tittarna med att försöka få med så många Hegerfors-skämt som möjligt under sändningen?

John Doe sa...

"Imorgon (måndag) kommenterar jag Derby-Arsenal. Maken till ointressant och betydelselös match får man leta efter..."

Ointressant måhända, men ska vi slå vad om att den kommer bjuda på mer fotbollsunderhållning än samtliga av årets Champions League-semifinaler sammanlagt?

gooner sa...

john doe vet precis vad han talar om han. respect.

Anonym sa...

Samt att den kommer bjuda på en bättre kommentator än någon av Ch League-matcherna... Kan låta som ett tramsigt smicker på denna blogg, men det stämmer ju!

Anonym sa...

Reflektioner från matchen:
Eboue är värdelös, som alltid.
Oerhört roliga anekdoter, den bästa var att Amy Bruce är ihop med Bendtner! Mer sånt!
Sorgligt men ändå befriande med såna här matcher i PL...