lördag 5 april 2008

Bortskämd

Märkligt - idag har vi Arsenal-Liverpool och Man City-Chelsea i Premier League-lördag, men med Supersöndagen för två veckor sen i åminne, och förra helgens Merseysidederby i tankarna, och med Champions League-matcherna nu i veckan kvar i skallen, och nästa veckas möte mellan Man Utd-Arsenal i kikaren, så känns dagens matcher ändå inte SÅ heta som jag vill att de ska kännas. Otroligt vad bortskämd man är nu för tiden. Jag är ju trots allt så gammal att jag minns när Luton-QPR i Tipsextra på lördag 16.00 var den enda fotbollsmatch som TV-sändes den veckan. Sen kom legendariska "Uno, kryss, due" och dubblade på fotbollens tid i TV-tablåerna.

TV-fotbollsutbudet numera gör att jag känner mig som en Göran Persson i en flod av Bearnaisesås - jag vill ha allt, men det kanske egentligen är för mycket för att till och med jag ska kunna njuta av det.

Rent generellt undrar jag ibland vad nästa steg blir. Alla vill ju alltid ha mer! TV-pengarna blir större, arenorna blir större, spelarlönerna blir högre, alla matcher går (snart) att se från varje omgång i alla stora länder, o.s.v. Frågan är var det tar stopp? Gränsen borde ju gå någonstans vid att man TV-sänder Trelleborg-Ljungskile...

2 kommentarer:

Kerenskij sa...

Ser hellre Trelleborg-Ljungskile än Man City-Chelsea eller Arsenal-Liverpool. Väljer allsvenskan före premier league alla dagar i veckan.

Jonas Dahlquist sa...

Ah, en komiker.