söndag 9 mars 2008

Lögn

Jag VET att jag lovade att det här inlägget skulle hamna under etiketten "He's on the phone", men nu är det ju så att jag måste göra det som heter 'journalistisk bedömning' som det heter på Trond Sefastsson-svenska, så jag sticker emellan med något helt annat.

Vad är det med FA-cupen!!!? Portsmouth, Cardiff och Barnsley i semifinal! Rent logiskt borde väl Bristol Rovers slå ut West Brom i den kvarvarande kvarten nu också. Semifinalerna ska spelas på nya Wembley, och jag tror nog att biljettförsäljarna där hellre hade sett Man Utd-Chelsea än t.ex Barnsley-Cardiff. Wembley tar 90.000 åskådare...

West Ham verkar tycka att det är perfekt att förlora med just 4-0, det finns ingen annan förklaring eftersom de har gjort det i tre raka matcher... Tottenham blir man däremot inte klok på, så där är i alla fall allt som vanligt.

Tittar på mina kollegor i Supersöndag och kan konstatera att Brommapojken Richard Henriksson kommer att få fler chanser i studion, om han vill. Kul också att ha rätt ibland - jag messade nämligen Nora Strandberg imorse och sa att det kanske är läge att prata om JJB Stadiums usla gräsmatta i programmet. Det är fanimej en potatisåker!

1 kommentar:

Anonym sa...

känns obegripligt hur man i Premier League o överallt i fotbollsvärlden har regler på vilka mått det ska vara på planen.. men man får spela på vilken potatisåker som helst..
känns som PL borde ställa krav på klubbarna o ge dryga böter när planerna är så usla.. drabbar ju alla inkl alla fans o tv-tittare...