tisdag 11 mars 2008

Geografi

I min kamp för att en vacker dag få vara med i "På spåret" har jag länge funderat på vem jag skulle vilja tävla med. Oftast faller valet på SVT:s morgon-TV-programledare Marianne Rundström eftersom hon verkar väldigt allmänbildad (man bör bli det med det jobbet) och dessutom är hon förbaskat bra som programledare.

Nu sätter jag dock frågetecken för Mariannes medverkan p.g.a en kommentar om senatorn John McCain imorse. Hon sa nämligen att McCain ska på en Europaturné, där han bl.a ska besöka Jerusalem. Vad jag vet ligger Jerusalem inte i Europa... Å andra sidan är Israel med i Eurovisionsschlagerfestivalen och UEFA. Märkligt.

Lyssna här, Marianne: Vill du vinna "På spåret"? Ring Ingvar. Sen mig.

En annan geografisk sak ni kanske aldrig har tänkt på är att Kanarieöarna tillhör Afrika.

Mycket tjat om de amerikanska presidentkandidaterna i svensk media, tycker jag. Har dock kommit på två ordvitsar i ämnet.

* Vi har Friggebod, USA har Barack (den kanske är gammal redan?)
* Primärval i alla stater utom Idaho, där det förstås är Primörval (fattar ni inte den får ni slå på "Primörer" och "Idaho" på Wikipedia).

1 kommentar:

Nickelit sa...

Hade väl passat i På Spåret med tanke på den s.k. set-potatisen..