onsdag 20 februari 2008

...och så var det domargnäll igen

Om ni såg Liverpool-Inter igår så vet ni redan vad jag menar, om ni inte såg matchen kan jag meddela att den dominerades av en fullständigt förvirrad belgare - nämligen domaren. Han gav Materazzi två gula som egentligen bara borde ha varit frisparkar, han slutade helt döma för hands (att han missar den på Vieira i straffområdet är horribelt), och efter 90% av alla dueller så blåste han av. Spelarna hade ingen aning om vem som skulle få frisparken, och då kan man utgå ifrån att det var fel att blåsa.

Annars var det Liverpool för hela entrépengen - men det såg läääänge ut att bli den 0-0-match jag förutspådde igår. Dominerar ett lag så kraftigt som Liverpool gjorde, och dessutom med en man mer, så kan det bli krampaktigt när mål och målchanser uteblir. Liverpool visade dock tålamod och så hade de lite tur också. Benitez får behålla jobbet ett tag till...

Eftersom mitt tips igår var ganska bra (även fast jag hade fel - men det hade blivit 0-0 om den förvirrade belgaren inte visat ut Materazzi) så kör jag ett CL-tips idag också. Förr eller senare måste det sitta...

Fenerbahce - Sevilla
Hur det än går här så kommer laget som vinner ändå åka ut i nästa omgång. Det känns som att Sevilla är bättre, men så är det ju det här med turkiska lag på hemmaplan också. Ett glasklart kryss, med andra ord. 1-1.

Arsenal - Milan
Fotbollsporr. Milan är bedrövliga i ligan och mönstrar numera oftast gymnasieelever i anfallet, Arsenal å sin sida går fantastiskt i ligan och har en glödhet Adebayor. 3-1.

Lyon - Man United
Fransmännen är inte lika starka som förra eller förrförra säsongen, men det är ändå inte lätt att åka till Stade Gerland och vinna. Ett lag som klarar det är Man U, som dessutom är revanschsugna sen derbyförlusten. 0-2.

Celtic - Barcelona
Barca går givetvis vidare till slut tack vare skottarnas patetiska bortaspel, men på hemmaplan kan Celtic nog störa katalanerna. Det räcker till kryss. 2-2.

1 kommentar:

Scrambo8 sa...

Liverpool: Road to Moscow. =)

Tror du har fel där på Milan. Dom kommer aldrig släppa in 3 mål på bortaplan tror jag. Dom kommer spela likt Inter mot Pool fast dom kommer ha mycket vassare kontringar i form av Kaka.