söndag 3 februari 2008

Nej nu jä....

Såg Supersöndag idag. Lasse Granqvist var programledare - Bojan Djordjic, Pelle Blohm, Mats Olsson och Patrick Walker var gäster. Pelle inledde programmet genom att starta en "beef" med mig. Han sa att jag hade fel i vad jag skrev på bloggen! Nu ska han få!!

Ämnet var målfirande och målgester. Jag anser att det ska finnas en tidsgräns, t.ex 30 sekunder, på hur länge ett lag som nyss släppt in ett mål måste vänta på att målskytten firat klart innan de får sätta igång spelet igen. Pelle Blohm vill se "showen" som uppstår när det blir målgester. Själv vill jag se fotboll.

Vill man se show kan man gå på Monster Truck eller Cheerleading. Eller Harlem Globetrotters.

Nu blir det inga länkar till Pelles hemsida här på bloggen längre.

KONTENTA: Fira jättegärna. Gör det extravagant! Men hinner du inte fira klart ett mål på 30 sekunder så får du skylla dig själv.

Sen sa Bojan en massa bra och roliga saker i programmet, och han var inne på det här med HUR I HE-E en spelare kan få samma bestraffning för att de tar av sig tröjan efter att ha gjort mål som de får för en svinful, dobbarna före, sträckt-ben-en-decimeter-ovanför-marken-tackling. Det begriper jag inte. Gör domarnas kortlek till en trikolor! Det nya kortet, som jag skrivit tidigare, skall leda till bestraffning EFTER matchen - alltså inte påverka honom under matchen.

Och så, som vanligt: Inför målkameror! Det är 2008 nu.

3 kommentarer:

Scrambo8 sa...

Jag håller med dig. Cirkus kan man gå på någon annan gång. Fotboll kan ibland vara lite segt och 30 sekunder verka vara en bra tidsgräns. I handboll går det dock snabbt.
Bojan var grymm. Han säger vad han tycker, bättre panel än normalt. Vi slapp i alla fall han där sångaren och Rydström. Granquist visade att han är värld sitt pris. Finns inte någon som r bättre än han. Eller vad säger du Jonas?

stevvan sa...

Beef!?!? Det va som fan. Handgemäng coming up?
Eller kanske ett inslag om när ni gör upp gyttjebrottning/"sten,sax,påse" eller motsvarande!!

Jonas Dahlquist sa...

Bra försök av dig, Scrambo8. Jag tänker givetvis inte att ranka mina kollegor på bloggen... förutom Pelle Blohm, som ju lagt sig själv i undertecknads frysbox.