fredag 22 februari 2008

"Bra" vs "dåliga" helger

Imorgon visar vi Birmingham-Arsenal och Fulham-West Ham, och det låter väl ungefär lika sexigt som Peter Antoine i trikåer, men läs detta så kanske ni ändrar uppfattning (om matcherna alltså, inte om tysken):

När jag, Lasse och Jens hade hand om Supersöndag i tre-fyra säsonger så var det så att Lasse alltid missade sex-sju sändningar per år pga att han jobbade för Radiosporten med Hockey-VM, SM-slutspel i hockey eller OS eller vad som helst. Numera är han i första hand Canal+are, så det problemet finns inte längre, men det var inte det jag skulle komma till. De sex-sju söndagar Lasse missade varje år innehöll ALLTID kanonmatcher på förhand. Det var Man Utd-Arsenal, Chelsea-Tottenham, Inter-Fiorentina o.s.v. o.s.v. När Lasse väl jobbade var det istället Siena-Reggina och Fulham-Middlesbrough på programmet. Det slog aldrig fel, och den gode Granqvist var bedrövad över detta faktum. Vi andra skrattade bara...

Men, och det är ett stort MEN, matcher som ser fantastiska ut på förhand lever sällan upp till förväntningarna medan det i "skitmatcherna" plötsligt kan sprattlas till något å det grövsta - därför tror jag stenhårt på en underhållande helg vad gäller fotbollen på C+. Birmingham i stor poängnöd mot ett Arsenal som har tankarna på San Siro och Fulham i poängnöd mot West Ham som är som en berg-och-dalbana. Jag tycker allt att det låter rätt kul!

För konsekvensens skull ska jag ju försöka plussa för söndagens matcher mellan Reading och Aston Villa samt Blackburn och Bolton, men det blir svårare... äh - jag tror att jag avstår, förresten. Men jag kommer att titta ändå.

Lite fredagshumor hittades på "min" mataffär VI Hornstull i Stockholm. Fy fan vilket roligt möte det måste ha varit när ostfabrikörerna bestämde det här produktnamnet. De kan inte ha varit nyktra...

4 kommentarer:

öjan sa...

Jävla fin ost, det där. Se bara längst ner till höger: GNEVILLE

gooner sa...

jaaa, "gneville" e ju franska för "vansinnigt överskattad benknäckar ytterback"....

öjan sa...

Det är klart att en gooner alltid ska få in något franskt på ett hörn ...

Mange sa...

Håller med, en måndagsmatch mellan Reading - Fulham låter kanske inte så bra på papper. Men i verkligheten är en sån match oftast mycket bra, och ofta t o m bättre än en CL-match mellan Arsenal - Milan. Det beror iofs på många saker, som att PL alltid är överlägsna i sin produktion av matcherna. Där ligger La liga, Serie A och CL efter i kvalitet. Men det beror också på att PL nästan alltid bjuder på högt tempo. Jämför med en Seria A-match där man inte alltför sällan ser två lag som inte bjuder till i kampen.

Det där visste du redan, men någon annan kanske läser detta och får en tankeställare? :)