onsdag 9 januari 2008

Senildement

I 23-mannatruppen jag presenterade nedanför så hände ett stort misstag, jag glömde Mikael Nilsson! Jag vet inte om det säger mest om mig eller om Mikael Nilsson.

Självklart kommer han att komma med (tack till signaturen "Fredrik S" som mailade och rättade mig) och det innebär att Fredrik Stenman får stanna hemma, vilket är extra roligt med tanke på namnet på mannen som mailade mig om detta. Truppen ser alltså ut SÅHÄR!

MÅLVAKTER:
Andreas Isaksson, Middlesbrough
Rami Shaaban, Hammarby
John Alvbåge, Viborg

BACKAR:
Mattias Concha, Bochum
Olof Mellberg, Aston Villa
Petter Hansson, Rennes
Erik Edman, Reading
Daniel Majstorovic, Basel
Andreas Granqvist, Wigan
Mikael Nilsson, Panathinaikos

MITTFÄLTARE:
Niclas Alexandersson, IFK Göteborg
Tobias Linderoth, Galatasaray
Kim Källström, Lyon
Anders Svensson, Elfsborg
Christian Wilhelmsson, Nantes
Sebastian Larsson, Birmingham
Daniel Andersson, Malmö
Fredrik Ljungberg, West Ham

ANFALLARE:
Zlatan Ibrahimovic, Inter
Johan Elmander, Tottenham
Markus Rosenberg, Werder Bremen
Markus Allbäck, Elfsborg
Rade Prica, Ålborg

Anledningen till att jag tror att Lagerbäck nöjer sig med sju backar är att Niclas Alexandersson kan flytta ner som back, vilket öppnar för ett anfallsalternativ till.

4 kommentarer:

Mange sa...

Rade Prica??? Kan du motivera den?

Jonas Dahlquist sa...

Ja, han gör mål i Danmark och har varit med en hel del runt landslaget utan att klaga för mycket. Det räcker.

Jakob sa...

Håller med Mange.. Varför Rade istället för den sex år yngre Marcus Berg? En femteforward lär inte få överdrivet mycket speltid, varför då inte ta med nästa generations stjärna istället för en medelmåtta?
Visst har Prica suttit på bänken i landslaget utan att klaga, men det lär inte Berg göra heller. Vi har ju också sett att han är duktig mot bra motstånd då han levererat mot topplagen i Holland.

Jonas Dahlquist sa...

Men herregud - ni vet väl hur Lagerbäck resonerar, det tar minst åtta år att spela sig in i landslaget. Prica kommer att ligga före Berg i minst ett år till. Jag säger inte att JAG hade tagit ut Prica istället för Berg, jag säger bara att det kommer att bli Prica istället för Berg.