torsdag 10 januari 2008

Apollo 14

Filmen där de sa: "Houston, we have a problem" hela tiden. Från början trodde jag att det var Tom Hanks som sa det, men nu vet jag att det är Stefan Ishizaki.

Ja, ja - alla har redan hunnit dra en miljon skämt om Elfsborgs tre vagabonder som gick vilse på flygplatsen i Houston, men detta måste ju också ha varit förklaringen till att de såg så vilsna ut på Mestalla i höstas! De hade inte sett Knalleland och korvkiosken vid Borås Arena på flera timmar - klart att killarna blir förvirrade och får hemlängtan och allt sånt där.

8 kommentarer:

Andreas sa...

Jonas, av ren nyfikenhet, hur sysselsätter du dig i veckorna? Jag ringaktar givetvis inte Er reserchidkande tid, men du måste ändå äga tillgång till en helt abnorm tidsrymd bestående av det diffusa objektet "fritid".

Andreas sa...

Vilket givetvis är eftersträvansvärt, I might add.

Matte sa...

Din nästa "samma mamma" borde bli Paul Robinson (Sp*rs) och Jabba the Hut (fläskberg). Sinnesjukt likt=)

Jonas Dahlquist sa...

Aaaah, en vanlig missuppfattning. Jag jobbar runt 55 timmar i veckan under säsong. Sen är jag mer ledig på somrarna. Fritid existerar inte, men när ens jobb går ut på att titta på fotboll så gör inte det så himla mycket.

Frida sa...

Har själv funderat över det, researchar (svengelska, heja) själva eller gör någon det åt er? Finns nämligen på min jobb-jag-vill-ha-lista... Alternativt bara assistent. Så hojta till om du behöver en slav.

Har en till samma mamma: Manuel Almunia och Hank Azaria.

Förresten, hatar alla som kommenterar den här bloggen Tottenham?

Jonas Dahlquist sa...

Hehe - vi researchar själva, det är liksom på så sätt man lär sig sakerna utantill. Jag hade aldrig kunnat komma till en sändning eller kommentering oförberedd (men med någon annans research). Dessutom tycker jag att det är bland det roligare med jobbet...

Mange sa...

Håller med Frida, ditt jobb är verkligen ett drömjobb. Och såna jobb växer inte på träd.

Bottenham har väl en stor supporterskara i sverige? Samma med Liverpool. Annat är det med oss Everton-fans, vi är numerärt underlägsna. Men med framgång så växer nya fans fram, både på gott och ont.

Jonas, du kanske har koll på vilka lag som har flest fans i Sverige? Själv gissar jag bara... :)

Jonas Dahlquist sa...

Liverpool har flest fans i både Sverige och Norge.