lördag 12 januari 2008

Saturday Night Fever

Kort sändning idag, bara en match och det var skönt eftersom jag har känt mig lite febrig senaste dagarna. Vet aldrig om det syns genom rutan.

Man United pinkade på Newcastle och så fick Cristiano Ronaldo äntligen göra sitt första hat trick för Man U. Gud vet hur många gånger han har gjort två mål i samma match, men detta var alltså den första gången han kom upp i tre.

Arsenal gjorde exakt samma misstag som Man U gjorde hemma mot Birmingham, de var nonchalanta och väntade sig en lätt resa mot tre poäng - Birmingham gjorde dock återigen en fin kämpainsats och det räckte till en pinne. Sebastian var väl inte bäst på plan, men gjorde sitt jobb och lite till. Jag upprepar att killen är ett namn för den svenska startelvan NU.

Chelsea minus Drogba, Mikel, Essien, Kalou, Shevchenko, Terry och Lampard slog Tottenham med 2-0. Det säger en hel del om kollektivet Chelsea, även om Tottenham också saknade många viktiga kuggar, inte minst på mittfältet. 2007-08 är en förlorad säsong för Spurs. Chelsea är med i guldracet alltjämt!

Liverpool roterar och tappar onödiga poäng – detta är väl ungefär fjärde-femte säsongen i rad som man kan skriva den kommentaren. Jag börjar allt mer tro att Benitez ligger risigt till, det är bara Champions League som kan rädda honom. Samma sak gäller i och för sig även Ancelotti i Milan.

John Carew = glödhet
Martin Laursen = glödhet
Olof Mellberg = så het att han inte ens spelade idag (sjuk).
Det är något med Martin O’Neill och nordbor som blir bra ihop!
Laursen är uppe i sex ligamål den här säsongen nu, hans skadehelvete är över och det unnar jag den mycket sympatiske dansken som dock alltid svettas väldigt mycket när man slår på kameralampan. Mest av alla vi har intervjuat, faktiskt. Ni kanske undrar om Laursen är den mittback som gjort flest mål under en och samma säsong i Premier League, jag ska kolla upp det, men jag tror faktiskt att han är det!

Derby kunde ha börjat en marsch tillbaka mot rätt sida nedflyttningsstrecket idag – de hade verkligen guldläge att göra det, men de misslyckades. Nu finns det INGET som kan rädda dem kvar.

2 kommentarer:

Mats Svensson. sa...

14 gånger. Så många gånger hade Ronaldo gjort två mål i en United-match.

Jonas Dahlquist sa...

Det är det här som är fördelen med att ha kontakt med tittarna - skriver jag en fråga så svarar ni på den. Jag slipper göra research, helt enkelt. Mycket bra.