måndag 21 januari 2008

Morning Glory

Hade lånat farsans bil över helgen och i morse ställde jag ner den i deras garage. När jag gick från garaget mot Canal+ produktionsbolags lokaler kände jag att någon följde efter på nära håll. Plötsligt ursäktar sig rösten på engelska och följande ordväxling äger rum:

Han: "Sorry, it was just so surprising to see you in real life."
Jag: "Oh, yes?"
Han: "Yes, we watch you every week and just love the program!"
Jag: "That's nice, what team do you support?"
Han: "I'm Arsenal."
Jag: "Ahh, you must be a happy man then."
Han: "Yes!"
Jag: "OK - thank you very much for watching."
Han: "See you."

Vem det var? Jo, naturligtvis var det Colin Nutley.

En gång i tiden hade Canal+ en slogan som löd:
"Sport och film - det bästa av två världar"

4 kommentarer:

Arantes sa...

Jag utgår från att du fixade mannens mobilnummer - bättre gäst har inte gjort debut på C+ sen JB ordnade Hannu Lassila till hockeystudion!

max sa...

Varför pratar han i "Vi" form.

Sånt stör mig.

Jonas Dahlquist sa...

Jag tror han menade att hela familjen sitter och tittar. Ännu bättre i såna fall! Arantes inlägg är så internt att det nästan bör raderas, men vi kan väl säga att Hannu Lassila inte är en av de mest livliga gäster som vi har satt i "Hockeytorsdag med Arne och Ankan"-studion...

Unknown sa...

Hannu Lassila är den bästa gäst som någonsin setts i en TV-studio.
Hur kan någon ha en annan uppfattning?