tisdag 15 januari 2008

0,7% glamour

Mitt jobb kan innebära (och har inneburit) matcher i bl.a London, Liverpool, Manchester, New York, Paris och Philadelphia. Det kan även innebära intervjuer med Robert Pires, Paul Scholes, Michael Essien, Jaromir Jagr, Peter Forsberg och Bruce Grobbelaar.

Idag är dock uppgiften att vara rinkreporter i Coop Arena i Luleå för att fokusera på fyrdomarsystemet i matchen mellan Luleå och Färjestad. Jag kan inte säga att jag just nu är superladdad för den uppgiften, men min kollega Niklas Holmgren sa en gång att det är på såna här matcher/jobb som man måste tagga till som mest och göra ett riktigt gediget jobb. Vilken idiot som helst kan tända till på Arsenal-Chelsea, men det gäller att plocka fram lite lidelse under Luleå-Färjestad i den 3.591:a omgången en mulen dag i januari.

Just nu känns det avlägset, men jag vet att pulsen kommer när redaktören och producenten räknar ner sekunderna till sändningsstart. Pulsen kommer alltid då. I love it - oavsett om det är Coop Arena eller Anfield.

Fast jag föredrar förstås det sistnämnda.

3 kommentarer:

Mange sa...

Jobbiga problem du har :P

Mill-i-one sa...

Tycker att den serielunk du syftar på inte riktigt finns i årets elitserie. Oerhört jämnt kring strecken, och konstanta placeringsförändringar gör det spännande, alltför spännande om man håller på något av lagen. Det sagt, så lyckades du ändå göra ett bra jobb igår, även om du såg liite uttråkad ut. :P

Jonas Dahlquist sa...

Nej då, jag var inte uttråkad - det var riktigt roligt. Det är det alltid när sändningen väl är igång. Visst är det jämnt, men det kändes inte precis som att Färjestad var jätteledsna över förlusten, det spelade liksom ingen roll, kändes det som. Det är serielunk.