lördag 19 januari 2008

Lyteskomik - jag tippar

Här kommer dagens tips. Ni tror kanske att jag har tappat förståndet helt vad gäller vissa av tipsen, men eftersom det aldrig går som man tror så får jag skruva till ett par av resultaten.

Newcastle - Bolton 3-1
Keeganeffekten är till 99% psykologisk, och det räcker till seger här. Bolton är en perfekt "första motståndare" för Stålmusen.

Tottenham - Sunderland 3-1
Spurs inledde hela säsongen med att vara bedrövligt oinspirerade och ointresserade uppe på Stadium of Light. Då vann Sunderland med 1-0 efter mål på stopptid. Revansch här.

Blackburn - Middlesbro 2-0
Jag går på känsla här. Min åsikt är att Blackburn är ett mycket bättre lag än Boro, och så är det på hemmaplan. Glasklar etta, med andra ord!

Fulham - Arsenal 1-1
Arsenal var nonchalanta mot Birmingham och kommer få det jobbigt här med. Jag tror på en miniskräll! Kan inte förklara exakt varför, men det känns så.

Birmingham - Chelsea 1-1
Under hela säsongen har Birmingham spelat jämnt med topplagen. Kryss mot både Liverpool och Arsenal på bortaplan, och två tighta uddamålsförluster mot Man Utd. När de möttes på Stamford Bridge kom Chelsea undan med blotta förskräckelsen (3-2-seger). Birmingham kämpar som djur. Det räcker till en pinne här.

Reading - Man United 0-2
Skräll här också? Nej. Cristiano Ronaldo gör mål igen. Man United tippades som seriesegrare av den här bloggen i augusti och det står den här bloggen fast vid.

Portsmouth - Derby 1-1
Portsmouth utan sina afrikaner är som kaffe utan grädde, och kaffe utan grädde är ingenting att ha. Derby har lite "nya gamla rävar" som nog kan gneta till sig en pinne här.

1 kommentar:

Nickelit sa...

Du hade ju i alla fall väldigt mycket rätt i Reading - United ;) Sen att du har fel utgångstips i 6 av 8 matcher kanske vittnar mer om att det var en lyckoträff.. Vad vet jag? Hur som helst gillar jag din blogg och tycker att du gör ett bra jobb på Canal +!