fredag 18 januari 2008

Lystring, Ingvar - LYSTRING

"Eget beröm luktar illa", brukar det heta. Här kommer därför en stinkbomb.

Jag måste få vara med i På Spåret till nästa säsong! Jag såg Jan Guillou och hans fru skrapa ihop typ 14 pinnar ikväll, medan Pia Conde och Thomas Pettersson fick 17 poäng. Själv - och observera här ordet SJÄLV - fick jag totalt över 35 poäng. Jag slutade faktiskt räkna när jag märkte att jag skulle slå dem så överlägset. Newcastle och Malmö var klockrena 10-poängare, Rio tog jag på 8. Hadrianus mur, Roxy Music, Geordie, Tyne, capoeira, VM-titlarna... ja, allt det där var ju rena barnleken. Trodde faktiskt att åtminstone Guillou var mer allmänbildad.

Någon som läser detta måste känna någon som känner någon som känner Ingvar Oldsberg, eller åtminstone Staffan Oldsberg. Säg åt dem att jag ska in i dressinen snarast!!

Strax efter Premier League-lördag (utom tävlan) är På Spåret det överlägset bästa programmet i etern.

4 kommentarer:

pedro sa...

vart också väldigt förvånad att dom var så dåliga. man tycker ju Guillou borde kunna lite mer. Själv fick jag runt 26-27 poäng.

max sa...

Jag såg Staffan oldsberg på McDonalds för ett par år sedan (8-10)..

Rubbet Kvar sa...

Jag såg Oldsberg Sr på 7:ans gatukö i Göteborg när jag bodde där för ett par år sen. Han var väl inte direkt nykter...om man säger.

max sa...

Är det där i vasastan?