söndag 30 december 2007

Årets... del VI

Jag fortsätter att lista saker. Det är ju skitkul.

...huvudbeklädnad 1: ÖSK:s Urban Hammars keps. Han såg ut som allt annat än en Allsvensk tränare.

...huvudbeklädnad 2: Dean Leacock i Derby Co. Han spelar alltså med en svart bandana på skallen. Det är inte ok. Möjligen tror Leacock att det är att "branda sig själv", som valfri varumärkesexpert hade sagt, men det är bara fruktansvärt.

...nestor: Roy Hodgson, 60, avslutar alltså 2007 med att bli manager för Fulham. Det är riktigt stort!

...feltippning: "Blackburn tar sig upp på Champions League-platserna på bekostnad av Arsenal", skrivet av undertecknad inför säsongen när jag tippade sluttabellen.

...resmål: Whiskyturné en vecka i Skottland med farsan i somras. Dufftown, Aberdeen, Inverness. Lysande.

...klädmärke: Mate. Snyggare, cleanare T-shirts finns icke i landet.

...nyårslöfte: 2008 ska jag träna mer, festa mindre och skriva "den där boken". Exakt samma nyårslöfte som jag har givit varje år sen 1994, med andra ord.

2 kommentarer:

Johan seidefors sa...

har du listat årets drömelva?

Jonas Dahlquist sa...

Sett över HELA året så får du den här (4-3-1-2):

Pepe Reina
-
Micah Richards
Nemanja Vidic
Kolo Touré
Gaël Clichy
-
Cristiano Ronaldo
Michael Essien
Cesc Fabregas
-
Wayne Rooney
-
Didier Drogba
Fernando Torres

Inte så fantasifull kanske, men den gav mig nu en idé som jag tänker publicera inom kort!